Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Геймдизайн (сост. библиотекарь-предметник Л. В. Нупрейчик)

This list contains 35 titles

| Select titles to:
Roblox: играй, программируй и создавай свои миры Андрей Корягин

by Корягин, Андрей Владимирович.

Series: Программирование для детейMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Pre-adolescent; Publication details: Санкт-Петербург [и др.] Питер 2023Availability: Items available for loan: (1).
Unity и C#. Геймдев от идеи до реализации Джереми Гибсон Бонд ; предисловие Ричарда Лемарчанда ; [перевел с английского А. Киселев]

by Бонд, Джереми Гибсон.

Edition: 2-е изд.Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Language: Russian Original language: English Publication details: Санкт-Петербург [и др.] Питер 2019Other title: Introduction to game design, prototyping, and development.Availability: Items available for loan: (1).
Unreal Engine 4 для дизайна и визуализации Том Шэннон ; пер. с англ. О. В. Максименковой [и др.]

by Шэннон, Том.

Series: Мировой компьютерный бестселлер. Гейм-дизайнMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2021Other title: Unreal Engine 4 for Design Visualization.Availability: Items available for loan: (1).
Архитектура видеоигровых миров. Уровень пройден

by Важенич М.

Publication details: АСТ 2023Availability: No items available :
Введение в дизайн игровых систем. пошаговое руководство по созданию сбалансированных игр Дакс Гэзеуэй ; пер. с англ. О. И. Перфильева

by Гэзеуэй, Дакс.

Series: Мировой компьютерный бестселлер. Гейм-дизайн Publication details: Москва Эксмо 2023Availability: No items available : Withdrawn (1).
Видеоигры невероятные хроники игровой революции в комиксах Джонатан Хеннесси, Джек Макгоуэн ; пер. с англ. Е. Е. Руссиян ; [гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. Е. Горанская]

by Хеннесси, Джонатан | Макгоуэн, Джек | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Горанская, Евгения Игоревна [edt].

Series: Легендарные компьютерные игры. КомиксыMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2021Other title: The comic book story of videogames.Availability: Items available for loan: (1).
Tags:
Вселенная видеоигр документальный блокбастер от разработчика The Division, Far Cry 3 и Assassin's Creed: Revelations Дэвид Полфельдт ; [пер. с англ. С. Кириенко]

by Полфельдт, Дэвид.

Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction Publication details: Cанкт-Петербург [и др.] Питер 2022Other title: The dream architects.Availability: Items available for loan: (1).
Гейм-дизайн как создаются игры Майкл Киллик ; [пер. с англ. Д. Брайт]

by Киллик, Майкл.

Series: Библиотека программистаMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Санкт-Петербург [и др.] Питер 2024Other title: The Way We Play....Availability: Items available for loan: (1).
Геймдизайн как создать игру, в которую будут играть все Джесси Шелл ; пер. с англ.: А. Лысенко ; науч. ред. Г. Курган ; ред. А. Мельникова

by Шелл, Джесси | Курган, Г [edt] | Мельникова, А [edt].

Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Альпина Паблишер 2021Other title: The art of game design.Availability: Items available for loan: (1).
Геймдизайн рецепты успеха лучших компьютерных игр от Super Mario и Doom до Assassin Creed и дальше Тайнан Сильвестр ; вед. ред. К. Тульцева ; науч. ред. И. Девятко ; пер. с англ. М. Панина, А. Поповой

by Тайнан, Сильвестр | Тульцева, К [edt] | Девятко, Иван [edt].

Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction Publication details: Санкт-Петербург [и др.] Питер 2021Other title: Designing Games.Availability: Items available for loan: (1).
Гены гения книги, музыка, фильмы Хидео Кодзима ; [пер. с яп. М. Бережных ; науч. ред. С. Костин]

by Кодзима, Хидео | Костин, Семен [edt].

Series: Игровая индустрия. Комиксы. Geek-культураMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Санкт-Петербург Питер 2023Availability: Items available for loan: (1).
Звуковой дизайн в видеоиграх. Технология игрового аудио для непрограммистов

by Деникин А.

Publication details: ДМК-Пресс 2012Availability: No items available :
Игра в цифры как аналитика позволяет видеоиграм жить лучше Василий Сабиров ; [гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. Е. Горанская ; науч. ред. Е. Гильманов]

by Сабиров, Василий Константинович | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Горанская, Евгения Игоревна [edt] | Гильманов, Е [edt].

Series: Российский компьютерный бестселлер. Гейм-дизайнEdition: 2-е изд.Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2022Availability: Items available for loan: (1).
Игровой баланс точная наука геймдизайна Ян Шрайбер и Бренда Ромеро

by Шрайбер, Ян | Ромеро, Бренда.

Series: Игровая индустрия. Комиксы. Geek-культураMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Language: Russian Original language: English Publication details: Санкт-Петербург [и др.] Питер 2024Other title: Game balance.Availability: Items available for loan: (1).
Игры. Геймдизайн. Исследование игр Гундольф С. Фрейермут ; пер. с нем. Кропивка Алина Игоревна

by Фрейермут, Гудольф С.

Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Харьков Гуманитарный центр 2021Other title: Games. Game Design. Game Studies.Availability: Items available for loan: (1).
Индустрия видеоигр. Эволюция миров и технологий Иван Василенко

by Василенко, Иван Алексеевич.

Series: Видеоигры: глубокое погружениеMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва АСТ 2023Availability: No items available : Withdrawn (1).
Как создавать истории основы игровой сценаристики и нарративного дизайна за 12 шагов Наталья Андрианова, Светлана Яковлева ; гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. А. Захарова ; науч. ред. Е. Данилов

by Андрианова, Наталья Аркадьевна | Яковлева, Светлана Игоревна | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Захарова, Александра Алексеевна [edt] | Данилов, Е [edt].

Series: Российский компьютерный бестселлер. Гейм-дизайнMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2023Availability: Items available for loan: (1).
Как создаются игры основы разработки для начинающих игроделов Григорий Радовильский, Наталья Андрианова ; [гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. А. Захарова ; науч. ред. С. Торик]

by Радовильский, Григорий | Андрианова, Наталья Аркадьевна | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Захарова, Александра Алексеевна [edt] | Торик, Святослав [edt].

Series: Российский компьютерный бестселлер. Гейм-дизайнMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2023Availability: No items available : Withdrawn (1).
Как сочинить видеоигру 201 совет от сценариста Broken Sword и Resident Evil Стив Инс ; [пер. с англ. А. Денисов]

by Инс, Стив.

Series: Игровая индустрия. Комиксы. Geek-культураMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Санкт-Петербург [и др.] Питер 2024Other title: 201 things for better game writing.Availability: No items available : Lost (1).
Киберспорт. Игры, деньги, два клика Уильям Коллис ; [пер/ с англ. К. Захарова, К. Захарцева]

by Коллис, Уильям.

Series: Игровая индустрия. Комиксы. Geek-культураMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Санкт-Петербург [и др.] Питер 2022Other title: The book of esports....Availability: No items available : Lost (1).
Консольные войны. Sega, Nintendo и битва определившая целое поколение Блейк Дж. Харрис ; пер. И. Воронин ; предисл.: Валерий Корнеев ; ред. Сергей Самсонов

by Харрис, Блейк Дж | Самсонов, Сергей [edt].

Publication details: Москва Белое яблоко 2015Other title: Console wars ....Availability: No items available : Withdrawn (1).
Кровь, пот и пиксели обратная сторона индустрии видеоигр Джейсон Шрейер ; пер. с англ. А. Голубевой ; [гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. Е. Горанская]

by Шрейер, Джейсон | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Горанская, Евгения Игоревна [edt].

Series: Легендарные компьютерные игрыMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2022Other title: Blood, sweat, and pixels.Availability: Items available for loan: (1).
Мастера геймдизайна как создавались Angry Birds, Max Payne и другие игры-бестселлеры Конста Клеметти, Харро Грёнберг ; пер. с англ. А. Когтева ; ред. Л. Макарина

by Клеметти, Конста | Макарина, Л [edt] | Грёнберг, Харро.

Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Альпина Паблишер 2022Other title: Game designer confessions.Availability: Items available for loan: (1).
Мастера и легенды мира фантастики истории, секреты и техники ведущих художников жанра: от D&D до DC Comics [худож. Фрэнк Фразетта и др. ; ImagineFX Magazine ; пер. с англ. А. Сибуль ; гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. И. Мещерякова ; науч. ред. А. Костенко, Д. Низамова]

by Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Мещерякова, Ирина Витальевна [edt] | Костенко, А [edt] | Низамова, Дарья [edt].

Series: Учимся рисовать фэнтези: от драконов до эльфовMaterial type: Text Text; Format: print ; Nature of contents: biography; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2023Availability: No items available : Withdrawn (1).
Tags:
Ошибки разработчиков видеоигр от идеи до провала Слава Грис

by Грис, Слава.

Series: Видеоигры: глубокое погружениеMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва АСТ 2023Availability: Items available for loan: (1).
По ту сторону игр секреты успеха Minecraft, Angry Birds, Pokemon GO и других феноменов гейм-индустрии Джуст ван Дренен ; пер. с англ. С. Заботиной ; [гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. Ф. Чурбаков, М. Деркач]

by Дренен, Джуст ван | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Чурбаков, Федор Михайлович [edt] | Деркач, Мария Андреевна [edt].

Series: Top Business AwardsMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2023Other title: По ту сторону игр принципы успеха Minecraft, Angry Birds, Pokemon GO и других феноменов гейминдустрии.Availability: Items available for loan: (1).
Поколения Pokemon как создавалась игровая сага, подарившая нам Пикачу Альвин Аддаден, Лу Лассина-Фубер ; пер. с фр. А. Г. Петросян ; [гл. ред. Р. Фасхутдинов ; науч. ред. Э. Рам ; отв. ред. А. Захарова]

by Аддаден, Альвин | Лассина-Фубер, Лу | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Рам, Э [edt] | Захарова, Александра Алексеевна [edt].

Series: Легендарные компьютерные игрыMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2023Other title: Generations Pokemon.Availability: Items available for loan: (1).
Программирование в Unreal Engine 5 для начинающего игродела основы визуального языка Blueprint Ольга Максименкова, Никита Веселко

by Максименкова, Ольга Вениаминовна | Веселко, Никита Игоревич.

Series: Российский компьютерный бестселлер. Гейм-дизайнMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2023Availability: Items available for loan: (1).
Психология видеоигр. Взгляд психолога на видеоигры, геймеров и игровую индустрию Джейми Мэдиган ; пер. с англ. М. М. Курошева

by Мэдиган, Джейми.

Series: Мировой компьютерный бестселлер. Гейм-дизайн Publication details: Москва Эксмо 2023Other title: Getting Gamers.Availability: No items available : Withdrawn (1).
Разработка игр и теория развлечений [к 10-летию выпуска первого издания] Рэф Костер ; пер. с англ. О. В. Готлиб

by Костер, Рэф, 1971-.

Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: General; Publication details: Москва ДМК Пресс 2022Other title: A Theory of Fun for Game Design.Availability: Items available for loan: (1).
Сделай видеоигру один и не свихнись! Слава Грис

by Грис, Слава.

Series: Видеоигры: глубокое погружениеMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва АСТ 2023Availability: Items available for loan: (1).
Убейте дракона! как писать блестящие сценарии для видеоигр Роберт Денто Брайант, Кит Джильо ; пер. с англ. О. И. Перфильева ; гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. Д. Калачева ; науч. ред. С. Гресь

by Брайант, Роберт Дентон | Джильо, Кит | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Калачева, Дарья Сергеевна [edt] | Гресь, С [edt].

Series: Мировой компьютерный бестселлер. Гейм-дизайнMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction Publication details: Москва Эксмо 2023Other title: Slay the Dragon: writing great video games.Availability: Items available for loan: (1).
Хочу в геймдев! основы игровой разработки для начинающих Вячеслав Уточкин, Константин Сахнов

by Уточкин, Вячеслав Николаевич | Сахнов, Константин Сергеевич.

Material type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2022Availability: Items available for loan: (1).
Человек играющий опыт определения игрового элемента культуры Йохан Хёйзинга ; сост., предисл. и пер. Д. В. Сильвестрова ; коммент. и указ. Д. Э. Харитоновича

by Хейзинга, Йохан, 1872-1945.

Material type: Text Text; Format: print ; Nature of contents: biography; Literary form: Not fiction Language: Russian Original language: Dutch Publication details: Санкт-Петербург Издательство Ивана Лимбаха 2015Other title: Homo ludens.Availability: Items available for loan: (1).
Элементы гейм-дизайна как создавать игры, от которых невозможно оторваться Роберт Зубек ; пер. с англ. О. И. Перфильева ; [гл. ред. Р. Фасхутдинов ; отв. ред. Е. Горанская ; науч. ред. С. Гимельрейх]

by Зубек, Роберт | Фасхутдинов, Рамиль [pbd] | Горанская, Евгения Игоревна [edt] | Гимельрейх, Сергей [edt].

Series: Мировой компьютерный бестселлер. Гейм-дизайнMaterial type: Text Text; Format: print ; Literary form: Not fiction ; Audience: Specialized; Publication details: Москва Эксмо 2023Other title: Elements of game design.Availability: Items available for loan: (1).