Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

"Идеографический словарь диалектной языковой личности" как средство изучения картины мира С. С. Земичева

By: Земичева, Светлана СергеевнаMaterial type: ArticleArticleContent type: Текст Media type: электронный Other title: Ideographic dictionary of a dialectal linguistic personality [Parallel title]Subject(s): цифровая диалектология | идеографические словари | электронная лексикография | русские говоры СибириGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Лексикография цифровой эпохи : сборник материалов Международного симпозиума 24-25 сентября 2021 г. С. 344-346Abstract: Представлен опыт составления электронного идиолектного словаря идеографического типа, созданного на материале записей речи носителя сибирского говора. Кратко охарактеризованы особенности словаря. Описан потенциал его использования в русле когнитивной исследовательской парадигмы. The case of creating an electronic idiolectic dictionary of the ideographic type based on the speech records of the Russian Siberian dialect speaker is presented. The features of the dictionary are briefly characterized. The potential of its use within the framework of the cognitive research paradigm is described.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 4 назв.

Представлен опыт составления электронного идиолектного словаря идеографического типа, созданного на материале записей речи носителя сибирского говора. Кратко охарактеризованы особенности словаря. Описан потенциал его использования в русле когнитивной исследовательской парадигмы. The case of creating an electronic idiolectic dictionary of the ideographic type based on the speech records of the Russian Siberian dialect speaker is presented. The features of the dictionary are briefly characterized. The potential of its use within the framework of the cognitive research paradigm is described.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share