Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Художественный текст в обучении русскому языку как иностранному в испаноязычной аудитории И. М. Гусева

By: Гусева, Инна МихайловнаMaterial type: ArticleArticleContent type: Текст Media type: электронный Other title: Literary text in teaching Russian as a foreign language in a Spanish-speaking audience [Parallel title]Subject(s): художественный текст | испаноязычная аудитория | русский язык как иностранныйGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Актуальные проблемы лингвистики и литературоведения. Вып. 22 : сборник материалов VIII XXII Международной научно-практической конференции молодых ученых 15–17 апреля 2021 г. Вып. 22. С. 294-297Abstract: статье исследуются вопросы, связанные с изучением художественных произведений на занятиях по русскому языку как иностранному. Рассматриваются общие принципы работы с текстом и специфика преподавания в испаноязычной аудитории. Выявлены и систематизированы основные критерии отбора текстов для анализа. Подчеркивается культурный и лингвометодический потенциал аутентичного художественного текста в процессе обучения иностранному языку. The article examines the issues related to the study of literary works teaching Russian as a foreign language classes. The general principles of working with the text and the specifics of teaching in a Spanish-speaking audience are considered. The main criteria for selecting texts for analysis are identified and systematized. The cultural and linguistic-methodological potential of an authentic literary text in teaching a foreign language is emphasized.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 5 назв.

статье исследуются вопросы, связанные с изучением художественных произведений на занятиях по русскому языку как иностранному. Рассматриваются общие принципы работы с текстом и специфика преподавания в испаноязычной аудитории. Выявлены и систематизированы основные критерии отбора текстов для анализа. Подчеркивается культурный и лингвометодический потенциал аутентичного художественного текста в процессе обучения иностранному языку. The article examines the issues related to the study of literary works teaching Russian as a foreign language classes. The general principles of working with the text and the specifics of teaching in a Spanish-speaking audience are considered. The main criteria for selecting texts for analysis are identified and systematized. The cultural and linguistic-methodological potential of an authentic literary text in teaching a foreign language is emphasized.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share