Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Троллинг как форма речевой агрессии в интернет-коммуникации (на материале школьного сообщества в социальной сети) А. Л. Печенегова

By: Печенегова, Анна ЛеонидовнаMaterial type: ArticleArticleContent type: Текст Media type: электронный Other title: Trolling as a form of speech aggression in Internet communication (on the material of social network school communities) [Parallel title]Subject(s): троллинг | речевая агрессия | провокация | Интернет-коммуникацииGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Актуальные проблемы лингвистики и литературоведения. Вып. 22 : сборник материалов VIII XXII Международной научно-практической конференции молодых ученых 15–17 апреля 2021 г. Вып. 22. С. 38-42Abstract: В статье рассматривается одна из специфичных для интернет-коммуникации форм агрессии – троллинг, представляющая собой провокацию с целью эскалации коммуникативного конфликта. Описаны тактики троллинга, применяющиеся в рамках коммуникации школьников в социальных сетях. The article deals with trolling as a specific form of aggression in Internet communication. Trolling is considered as provocation aimed at escalating of communicative conflict. Trolling tactics used in the communication of schoolchildren in social networks are described.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 5 назв.

В статье рассматривается одна из специфичных для интернет-коммуникации форм агрессии – троллинг, представляющая собой провокацию с целью эскалации коммуникативного конфликта. Описаны тактики троллинга, применяющиеся в рамках коммуникации школьников в социальных сетях. The article deals with trolling as a specific form of aggression in Internet communication. Trolling is considered as provocation aimed at escalating of communicative conflict. Trolling tactics used in the communication of schoolchildren in social networks are described.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share