Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Лекция как искусство взаимодействия (на материале модуля "Картины мира. Навигация. Художественный мир и арт-практики") Э. Г. Новикова

By: Новикова, Элеонора ГеннадьевнаMaterial type: ArticleArticleContent type: Текст Media type: электронный Other title: Lecture as the art of interaction (on the material of the module World views. Navigation. Art world and art practices) [Parallel title]Subject(s): интерактивные лекции | модели коммуникации | искусство взаимодействияGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Сборник тезисов Международной конференции по передовым технологиям обучения EdCrunch-Томск, Томск, 2–4 декабря 2020 г С. 66-69Abstract: Представлен опыт разработки интерактивных лекций в рамках проекта «Образовательное ядро бакалавриата ТГУ». Предлагаемый подход заключается в синтезе методов и приемов, выработанных в рамках педагогических и художественных практик, и теории когнитивных наук. Теоретической основой является модель коммуникации, предложенная чилийскими нейробиологами У. Матураной и Ф. Варелой, согласно которой коммуникация представляет собой не передачу информации, а взаимную координацию поведения участников. В статье обсуждаются структурные принципы и подходы к разработке сценария лекции. The article presents the experience in creating interactive lectures in the framework of the Bachelor's Core project realized in Tomsk state University. The proposed approach consists in combining methods and techniques developed throughout pedagogical and art practices with the theory of cognitive sciences. The communication model created by Chilean neurobiologists, H. Maturana and F. Varela, where communication represents mutual behavioral coordination of the participants, rather than data transfer, serves as a theoretical basis. The article discusses structural principles and approaches to lecture scenario planning.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 4 назв.

Представлен опыт разработки интерактивных лекций в рамках проекта «Образовательное ядро бакалавриата ТГУ». Предлагаемый подход заключается в синтезе методов и приемов, выработанных
в рамках педагогических и художественных практик, и теории когнитивных наук. Теоретической
основой является модель коммуникации, предложенная чилийскими нейробиологами У. Матураной и Ф. Варелой, согласно которой коммуникация представляет собой не передачу информации,
а взаимную координацию поведения участников. В статье обсуждаются структурные принципы и
подходы к разработке сценария лекции. The article presents the experience in creating interactive lectures in the framework of the Bachelor's Core project
realized in Tomsk state University. The proposed approach consists in combining methods and techniques
developed throughout pedagogical and art practices with the theory of cognitive sciences. The communication
model created by Chilean neurobiologists, H. Maturana and F. Varela, where communication represents mutual
behavioral coordination of the participants, rather than data transfer, serves as a theoretical basis. The article
discusses structural principles and approaches to lecture scenario planning.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share