Scientific Library of Tomsk State University

   Digital catalogue        

Normal view MARC view

Лингводидактические возможности социальных сетей в обучении РКИ Д. А. Туманова

By: Туманова, Дарья АлексеевнаMaterial type: ArticleArticleContent type: Текст Media type: электронный Other title: Lingvodidactic capabilities of social networks in teaching Russian as a foreign language [Parallel title]Subject(s): социальные сети | русский как иностранный | обучение русскому языку | методики обученияGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Актуальные проблемы лингвистики и литературоведения. Вып. 20 : сборник материалов VI (XX) Международной конференции молодых ученых, г. Томск, 18–19 апреля 2019 г Вып. 20. С. 177-178Abstract: Доклад посвящен возможностям социальных сетей в обучении русскому языку как иностранному. Целесообразность включения в образовательный процесс социальных сетей обосновывается с позиции студента и с позиции преподавателя. Обсуждаются формы работы, направленные на развитие разных видов речевой деятельности. The report is focused on possibilities of social networks in teaching Russian as a foreign language. The expediency of inclusion in the educational process of social networks is justified from the position of a student and from the position of a teacher. We discuss the forms of work aimed at the development of different types of speech activity using the capabilities of social networks.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 4 назв.

Доклад посвящен возможностям социальных сетей в обучении русскому языку как иностранному. Целесообразность включения в образовательный процесс социальных сетей обосновывается с позиции студента и с позиции преподавателя. Обсуждаются формы работы, направленные на развитие разных видов речевой деятельности.

The report is focused on possibilities of social networks in teaching Russian as a foreign language. The expediency of
inclusion in the educational process of social networks is justified from the position of a student and from the position
of a teacher. We discuss the forms of work aimed at the development of different types of speech activity using the
capabilities of social networks.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share