Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Концептуализация страха: проблема лингвистического анализа эмоций (на материале диалектной речи) В. В. Галанина

By: Галанина, Валерия ВикторовнаMaterial type: ArticleArticleOther title: Conceptualization of fear: the problem of linguistic analysis of emotions (on the material of Siberian dialects) [Parallel title]Subject(s): концептуализация эмоций | тревога | страх | испуг | диалектная речь | русский языкGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Актуальные проблемы лингвистики и литературоведения. Вып. 21 : сборник материалов VII XXI Международной научно-практической конференции молодых ученых 16-18 апреля 2020 г. Вып. 21. С. 77-80Abstract: В статье рассматривается проблема концептуализации эмоций, анализируется соотношение тревоги и страха, страха и испуга в диалектной речи, предприняты попытки их разграничения. В качестве материала использованы данные среднеобских словарей и Томского диалектного корпуса. The author of the article considers the problem of conceptualizing emotions, analyzes the correlation of anxiety and fear, fear and fright in the language, attempts are made to distinguish between them. Dates of dialectical dictionaries and Tomsk dialect corpus were used as material.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 4 назв.

В статье рассматривается проблема концептуализации эмоций,
анализируется соотношение тревоги и страха, страха и испуга в диалектной
речи, предприняты попытки их разграничения. В качестве материала
использованы данные среднеобских словарей и Томского диалектного корпуса.
The author of the article considers the problem of conceptualizing emotions,
analyzes the correlation of anxiety and fear, fear and fright in the language, attempts
are made to distinguish between them. Dates of dialectical dictionaries and Tomsk
dialect corpus were used as material.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share