Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Междисциплинарность как terra incognita А. Н. Губайдуллина

By: Губайдуллина, Анастасия Николаевна, 1974-Material type: ArticleArticleOther title: Interdisciplinary as terra incognita [Parallel title]Subject(s): междисциплинарность | образовательные моделиGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: EdCrunch Томск : материалы международной конференции по новым образовательным технологиям, г. Томск, 29-31 мая 2019 г С. 333-337Abstract: В статье рассматривается четыре уровня междисциплинарности проекта «Образовательное ядро бакалавриата». В центре внимания находится курс «Картины мира. Навигация». Проблема междисциплинарности рассматривается в нескольких аспектах: ставится проблема терминологического определения, актуализируется разность требований к образовательным результатам и сложность их качественной оценки. Подчёркивается важность интегративности, проектной логики и обосновывается необходимость введения кейсов в курс «Картины мира». The author considers in the article four levels of interdisciplinarity of the project Educational Core of Bachelor. The focus is on the course Pictures of the World. Navigation. The author sees the problem of interdisciplinarity in several aspects: he poses the problem of a terminological definitions, he actualizes the difference of requirements for educational results and the complexity of their qualitative assessment. It is important to emphasize the role of integrativeness, project logic and justify the need to introduce cases in the course Pictures of the World.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 4 назв.

В статье рассматривается четыре уровня междисциплинарности проекта «Образовательное ядро бакалавриата». В центре внимания находится курс «Картины мира. Навигация». Проблема междисциплинарности рассматривается в нескольких аспектах: ставится проблема терминологического определения, актуализируется разность требований к
образовательным результатам и сложность их качественной оценки.
Подчёркивается важность интегративности, проектной логики и обосновывается необходимость введения кейсов в курс «Картины мира». The author considers in the article four levels of interdisciplinarity of the project
Educational Core of Bachelor. The focus is on the course Pictures of the World.
Navigation. The author sees the problem of interdisciplinarity in several aspects: he
poses the problem of a terminological definitions, he actualizes the difference of requirements
for educational results and the complexity of their qualitative assessment.
It is important to emphasize the role of integrativeness, project logic and justify
the need to introduce cases in the course Pictures of the World.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share