Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Брендирование песенной традиции чжуанов "Ляогэ" (Гуанси-Чжуанский автономный район КНР) В. С. Глинкин

By: Глинкин, Виталий СергеевичMaterial type: ArticleArticleOther title: Branding of Liao song tradition of Zhuang people (Guangxi-Zhuang autonomous region of the PRC) [Parallel title]Subject(s): Китай | культурные традиции | чжуаны | этнические меньшинства | брендингGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Вопросы истории, археологии, политических наук и регионоведения. Вып. 14, т. 2 : сборник материалов XIV Всероссийской с международным участием научной конференции студентов, магистрантов, аспирантов и молодых ученых Томск, 25-27 апреля 2018 г. Вып. 14, т. 2. С. 109-112Abstract: В статье рассматривается важная часть традиционной культуры чжуан – песни «ляогэ». Чжуаны – малочисленная народность КНР, которая входит в официальный список народ КНР. Несмотря на большую степень китаизации, чжуаны сохраняют свой язык, письменность, культуру. Даётся краткое описание происхождения песен ляогэ, и превращение этой части традиционной культуры в туристическую достопримечательность уезда Пинго и Гуанси-Чжуанского района, а также рассматривается работа правительства уезда Пинго по созданию бренда «Ляогэ». Делается вывод, что причиной проведения масштабной работы по продвижению песен ляогэ является необходимость развития экономики, в частности, туристического сектора провинции Гуанси. The article is devoted to the important part of Zhuang people traditional culture, “liao songs”. Zhuang people are national minority and they are recognized by the PRC’s government among rest 56 nationalities. Despite of the fact that the Zhuang are to very big extent sinicised, they still possess their own language both oral and written, and other cultural features. The article provides briefly the history of Liao songs and describes how the part of culture had become the tourist attraction of Pingguo county and Guangxi. The work conducted by local government in the field of this branding process is also described in the work. The conclusion is that the main goal of Liao songs brand creation and development is to stimulate the tourism industry in Guangxi Region and Pingguo county.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 5 назв.

В статье рассматривается важная часть традиционной культуры чжуан –
песни «ляогэ». Чжуаны – малочисленная народность КНР, которая входит
в официальный список народ КНР. Несмотря на большую степень китаизации, чжуаны сохраняют свой язык, письменность, культуру. Даётся
краткое описание происхождения песен ляогэ, и превращение этой части
традиционной культуры в туристическую достопримечательность уезда Пинго и Гуанси-Чжуанского района, а также рассматривается работа правительства уезда Пинго по созданию бренда «Ляогэ». Делается вывод, что
причиной проведения масштабной работы по продвижению песен ляогэ
является необходимость развития экономики, в частности, туристического
сектора провинции Гуанси. The article is devoted to the important part of Zhuang people traditional culture, “liao
songs”. Zhuang people are national minority and they are recognized by the PRC’s
government among rest 56 nationalities. Despite of the fact that the Zhuang are to very
big extent sinicised, they still possess their own language both oral and written, and
other cultural features. The article provides briefly the history of Liao songs and describes
how the part of culture had become the tourist attraction of Pingguo county and
Guangxi. The work conducted by local government in the field of this branding process
is also described in the work. The conclusion is that the main goal of Liao songs brand
creation and development is to stimulate the tourism industry in Guangxi Region and
Pingguo county.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share