Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Использование мифологических структур в рекламе и маркетинге А. А. Вяткина, А. И. Шипицин

By: Вяткина, Анастасия АлексеевнаContributor(s): Шипицин, Алексей ИвановичMaterial type: ArticleArticleOther title: Using of mythological structures in advertising and marketing [Parallel title]Subject(s): мифологические структуры | реклама | маркетинг | символика | архетипыGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: EdCrunch Томск : материалы международной конференции по новым образовательным технологиям, г. Томск, 29-31 мая 2019 г С. 370-375Abstract: Статья посвящена использованию мифологических структур в рекламе и маркетинге. Символ, архетип и цвет определяются как мифологемы, которые используются в рекламных технологиях для управления сознанием реципиентов на подсознательном уровне. В статье показано, что популярность бренда зависит от содержания в его структуре мифов, архетипов и убеждений. С их помощью бренд имеет возможность апеллировать к идентичности и мифологическому сознанию потребителя. В статье проводится анализ нескольких известных брендов, которые использовали мифологические структуры в своих рекламных компаниях. The article is devoted to using of mythological structures in advertising and marketing. Symbol, archetype and color are defined as mythologies which are used in advertising technologies to control the conciousness of recepient on a subconscious level. In the article is showed that the popularity of the brand depends on the content myths, archetypes and beliefs in his structure. With their help the brand has the opportunity to appeal to the identity and mythological conciousness of the consumer. In the article is analyzed several well-known brands that used mythological structure in their advertising companies.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 5 назв.

Статья посвящена использованию мифологических структур в рекламе и
маркетинге. Символ, архетип и цвет определяются как мифологемы, которые используются в рекламных технологиях для управления сознанием
реципиентов на подсознательном уровне. В статье показано, что популярность бренда зависит от содержания в его структуре мифов, архетипов и убеждений. С их помощью бренд имеет возможность апеллировать к идентичности и мифологическому сознанию потребителя. В статье проводится анализ нескольких известных брендов, которые использовали мифологические структуры в своих рекламных компаниях. The article is devoted to using of mythological structures in advertising and
marketing. Symbol, archetype and color are defined as mythologies which are
used in advertising technologies to control the conciousness of recepient on a
subconscious level. In the article is showed that the popularity of the brand depends
on the content myths, archetypes and beliefs in his structure. With their
help the brand has the opportunity to appeal to the identity and mythological
conciousness of the consumer. In the article is analyzed several well-known
brands that used mythological structure in their advertising companies.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share