Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Видовые особенности практических пособий для детей дошкольного возраста А. И. Пинусова

By: Пинусова, Алена ИгоревнаMaterial type: ArticleArticleOther title: Specific features of practical manuals for preschool children [Parallel title]Subject(s): практические пособия | дети дошкольного возраста | книгоиздание | виды изданийGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Актуальные проблемы лингвистики и литературоведения. Вып. 18, т. 2 : сборник материалов IV XVIII Международной конференции молодых ученых 20-22 апреля 2017 г. Вып. 18, т. 2 : Литературоведение. С. 165-167Abstract: Статья посвящена вопросам определения понятия «практическое пособие для детей», его классификации и  видовых особенностей. Рассматриваются составляющие концепции такого типа изданий: читательский адрес (психовозрастные особенности), функциональное назначение (виды практики ребенка) и  характер информации. В статье характеризуются функции пособий и  их роль в  развитии ребенка. The article is devoted to the problem of definition of the concept “practical manual for children”, classification of publication and its specific features. Composite elements of this type of publications are considered: the reader’s address (psycho-age features), functional purpose (child’s practices) and the nature of the information. The article describes the benefits and their role in child development.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 5 назв.

Статья посвящена вопросам определения понятия «практическое пособие для детей», его классификации и  видовых особенностей. Рассматриваются составляющие
концепции такого типа изданий: читательский адрес (психовозрастные
особенности), функциональное назначение (виды практики ребенка) и  характер информации. В статье характеризуются функции пособий и  их роль в  развитии ребенка.
The article is devoted to the problem of definition of the concept “practical manual
for children”, classification of publication and its specific features. Composite elements of this type of publications are considered: the reader’s address (psycho-age features), functional purpose (child’s practices) and the nature of the information. The article describes the benefits and their role in child development.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share