Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Вокальные циклы на слова немецких поэтов. Ноты Григ Э.

By: Григ ЭMaterial type: TextTextLanguage: Russian Publication details: Санкт-Петербург Планета музыки 2022Description: 92 сISBN: 978-5-507-44258-4Subject(s): академическое пение | вокал | вокальные произведения | вокальные циклы | вокальное искусство | вокальное мастерство | романсы | песниOther classification: 784.3 Online resources: Click here to access online | Click here to access online Summary: Камерно-вокальные жанры, наряду с фортепианными сочинениями, составляют основу наследия Эдварда Грига (1843-1907). К выбору текстов для песен и романсов композитор подходил с большой тщательностью, отдавая предпочтение скандинавским поэтам. На тексты немецких авторов было создано три вокальных цикла: Четыре песни на слова Шамиссо и Гейне соч. 2, Шесть стихотворений Шамиссо, Гейне, Уланда соч. 4, Шесть песен на слова Гейне, Гейбеля, Уланда, В. фон дер Фогельвейде, Гете и Боденштедта соч. 48. В них сильна подражательная природа классикам европейской романтической песни - Ф. Шуберту и Р. Шуману (в особенности в соч. 2 и соч. 4), но также явственно проступают черты уникального григовского стиля, окрашенного национальным норвежским колоритом. Издание адресовано студентам музыкальных училищ и вузов, профессиональным исполнителям, любителям вокальной музыки. The main part of the legacy of Edvard Grieg (1843-1907) is represented, along with piano compositions, by works of chamber vocal genres. The composer chose the lyrics for songs and romances with much attention, giving preference to Scandinavian poets. He wrote three vocal cycles to the lyrics by German authors: Four Songs to Words by A. Chamisso and H. Heine, op. 2, Six Poems by A. Chamisso, H. Heine and L. Uhland, op. 4, Six Songs to Words by H. Heine, E. Geibel, L. Uhland, Walter von der Vogelweide, J. W. Goethe аnd F. Bodenstedt, op. 48. In lots of ways Grieg follows the classics of European romantic songs - F. Schubert and R. Schumann (especially in Op. 2 and Op. 4), but at the same time he clearly shows the features of his unique Griegian style, marked with national Norwegian colors. The edition is addressed to students of music colleges and higher schools, professional performers, lovers of vocal music.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: доступна в карточке книги, на сайте ЭБС Лань

Камерно-вокальные жанры, наряду с фортепианными сочинениями, составляют основу наследия Эдварда Грига (1843-1907). К выбору текстов для песен и романсов композитор подходил с большой тщательностью, отдавая предпочтение скандинавским поэтам. На тексты немецких авторов было создано три вокальных цикла: Четыре песни на слова Шамиссо и Гейне соч. 2, Шесть стихотворений Шамиссо, Гейне, Уланда соч. 4, Шесть песен на слова Гейне, Гейбеля, Уланда, В. фон дер Фогельвейде, Гете и Боденштедта соч. 48. В них сильна подражательная природа классикам европейской романтической песни - Ф. Шуберту и Р. Шуману (в особенности в соч. 2 и соч. 4), но также явственно проступают черты уникального григовского стиля, окрашенного национальным норвежским колоритом. Издание адресовано студентам музыкальных училищ и вузов, профессиональным исполнителям, любителям вокальной музыки. The main part of the legacy of Edvard Grieg (1843-1907) is represented, along with piano compositions, by works of chamber vocal genres. The composer chose the lyrics for songs and romances with much attention, giving preference to Scandinavian poets. He wrote three vocal cycles to the lyrics by German authors: Four Songs to Words by A. Chamisso and H. Heine, op. 2, Six Poems by A. Chamisso, H. Heine and L. Uhland, op. 4, Six Songs to Words by H. Heine, E. Geibel, L. Uhland, Walter von der Vogelweide, J. W. Goethe аnd F. Bodenstedt, op. 48. In lots of ways Grieg follows the classics of European romantic songs - F. Schubert and R. Schumann (especially in Op. 2 and Op. 4), but at the same time he clearly shows the features of his unique Griegian style, marked with national Norwegian colors. The edition is addressed to students of music colleges and higher schools, professional performers, lovers of vocal music.

Книга из коллекции Планета музыки - Музыка и театр

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share