Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Теория и история певческой культуры Гордеева Т. Ю.

By: Гордеева Т. ЮMaterial type: TextTextLanguage: Russian Publication details: Санкт-Петербург Планета музыки 2021Description: 320 сISBN: 978-5-8114-8160-6Subject(s): певческая культура | обучение пению | певческий звук | народная культура | духовная культура | профессиональная культураOther classification: 784 Online resources: Click here to access online | Click here to access online Summary: В учебном пособии певческая культура представлена с точки зрения культурфилософского подхода как сложное системное явление, включающее в своем развитии три этапа (народная, духовная, профессиональная) и две составляющие: духовную и материальную. Обобщение существующих в науке взглядов на певческую культуру показало отношение к певческому звуку как к ее основообразующему элементу, непосредственно связанному с бытием человека, и позволило констатировать, что в современной культуре существуют два разных понимания звука: западное и восточное. В работе сформировано новое обобщенное представление о певческой культуре, в основе которой лежит идея о присутствии и сохранении «невыразимого». Пособие адресовано студентам музыкальных высших учебных заведений, а также представляет интерес для философов, культурологов, музыковедов, вокалистов, педагогов и широкого круга читателей. A singing culture is presented in this textbook as a complex systemic phenomenon, from the point of view of a cultural philosophical approach, which includes three stages in its development (folk, spiritual, professional) and two components: spiritual and material. The generalization of the singing culture contemporary scientific views showed the attitude to the singing sound as to its basic element, directly related to human existence, and made it possible to state that in modern culture there are two different understandings of a sound: Western and Eastern. In the work, a new generalized idea of the singing culture is formed, which is based on the idea of the presence and preservation of the "inexpressible". The textbook is addressed to students of music universities, and is also of interest to philosophers, culturologists, musicologists, vocalists, teachers and a wide range of readers.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: доступна в карточке книги, на сайте ЭБС Лань

В учебном пособии певческая культура представлена с точки зрения культурфилософского подхода как сложное системное явление, включающее в своем развитии три этапа (народная, духовная, профессиональная) и две составляющие: духовную и материальную. Обобщение существующих в науке взглядов на певческую культуру показало отношение к певческому звуку как к ее основообразующему элементу, непосредственно связанному с бытием человека, и позволило констатировать, что в современной культуре существуют два разных понимания звука: западное и восточное. В работе сформировано новое обобщенное представление о певческой культуре, в основе которой лежит идея о присутствии и сохранении «невыразимого». Пособие адресовано студентам музыкальных высших учебных заведений, а также представляет интерес для философов, культурологов, музыковедов, вокалистов, педагогов и широкого круга читателей. A singing culture is presented in this textbook as a complex systemic phenomenon, from the point of view of a cultural philosophical approach, which includes three stages in its development (folk, spiritual, professional) and two components: spiritual and material. The generalization of the singing culture contemporary scientific views showed the attitude to the singing sound as to its basic element, directly related to human existence, and made it possible to state that in modern culture there are two different understandings of a sound: Western and Eastern. In the work, a new generalized idea of the singing culture is formed, which is based on the idea of the presence and preservation of the "inexpressible". The textbook is addressed to students of music universities, and is also of interest to philosophers, culturologists, musicologists, vocalists, teachers and a wide range of readers.

Книга из коллекции Планета музыки - Музыка и театр

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share