Normal view
MARC view
The necessity to organize learner autonomy in the process of acquiring foreign language (Record no. 515679)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02319nab a2200313 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000550061 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20230319225747.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170613|2016 ru s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.17223/19996195/35/14 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000550061 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Mikhaleva, Lyubov V. |
Дата | 1949-2016 |
9 (RLIN) | 105892 |
245 14 - Заглавие | |
Заглавие | The necessity to organize learner autonomy in the process of acquiring foreign language |
Ответственность | L. V. Mikhaleva, Z. N. Levashkina |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 12 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | The article considers the organization of learner autonomy in learning foreign language. The authors examine the term "autonomy" in modern methodological literature. The learner autonomy is interpreted differently by scientists and by now there is no a common explanation of this term. Despite different nuances we can certainly say that the learner autonomy is connected with a greater independence, the learners' responsibility in educational process, the ability to organize their own education and assess the results. Moreover it is paid attention to examination of the Language learning portfolio as an effective method of learner autonomy and the instrument of self-learning. It helps student to implement self-assessment and self-control of acquired linguistic skills that promotes the creating of conditions for development of educational competence and autonomy. The authors show the results of their research carried out with the students of the faculty of foreign languages of TSU to illustrate the effectiveness of the ELP. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | автономное обучение |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | самообучение |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | оценка знаний |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | Европейский языковой портфель |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 879358 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Levashkina, Zoya N. |
9 (RLIN) | 539846 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Язык и культура |
Место и дата издания | 2016 |
Прочая информация | № 3. С. 155-163 |
ISSN | 1999-6195 |
Контрольный № источника | 0210-44960 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000550061">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000550061</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 515679 |
No items available.