Normal view
MARC view
Motivation and it’s connection with the achievements in math of university students (Record no. 480487)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03183naa a2200361 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000795707 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20230319222325.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 210319s2020 sz fs 100 0 eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-030-40271-6_69 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000795707 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Lazareva, Elena G. |
9 (RLIN) | 510887 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Motivation and it’s connection with the achievements in math of university students |
Ответственность | E. G. Lazareva, I. G. Ustinova |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | Текст |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | электронный |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 8 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | Motivation is the main driving force in human behavior and activity, including the learning process. There are studies in which it is shown that the initial achievements of students directly depend on their intelligence, and further achievements in learning depend on their motivation. The aim of this study is to compare motivating factors: - of students with well-developed mathematical skills and students with underdeveloped mathematical skills, - of students who study mathematics as their major or as a subject necessary for further training and professional competence development, - comparison of the level of external and internal motivation of students, - comparison of motivating factors at the beginning of the study of mathematics and after 1 year of study. The research method is the analysis of the results of an anonymous online survey of students by the method of Rean A.A. & Yakunin V.A. with the addition of two possible motives that are directly related to mathematics. Statistics of responses to the questionnaire is studied using t-test and correlation. The study found that successful students have a significantly higher level of internal motivation than weaker students. According to our data, there is no significant difference in the levels of external and internal motivation between students of mathematical specialties and students studying mathematics as a subject necessary for further education. Students had a slight increase in internal motivation after a year of studying. Based on the research, we can confidently say that the teacher should stimulate the internal motivation of students. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | внутренняя мотивация |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | внешняя мотивация |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | обучение математике |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | высшее образование |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | студенты-математики |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | студенты |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в сборниках |
9 (RLIN) | 879352 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Ustinova, Irina G. |
9 (RLIN) | 442182 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | The impact of the 4th industrial revolution on engineering education : proceedings of the 22nd International conference on interactive collaborative learning (ICL2019) |
Место и дата издания | Cham, 2020 |
Прочая информация | Vol. 2. P. 704-712 |
Обл. серии из связ. един. | Advances in intelligent systems and computing ; vol. 1135 |
ISSN | 9783030402709 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 4# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000795707">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000795707</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 480487 |
No items available.