Normal view
MARC view
Philosophy of the modern era and videogames: the "disenchantment of the world" myth (Record no. 463137)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02458naa a2200313 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000675503 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20230319220126.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 200214s2018 bu fs 100 0 eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.5593/sgemsocial2018/2.2/S09.075 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000675503 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Galanina, Ekaterina |
9 (RLIN) | 500375 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Philosophy of the modern era and videogames: the "disenchantment of the world" myth |
Ответственность | E. Galanina, A. Salin |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 14 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | This article refers to the philosophical study of myth construction in videogames. We have studied how the philosophical ideas of the Modem Era (which has the idea of rationalization in its core) were presented in videogames using horror games as examples. We have analyzed the narrative of Modernization as “disenchantment of the world" (M. Weber) in several game scries (Outlast. The Evil Within, Resident Evil). Eventually, we have concluded that the narration in these games is constructed in accordance with a certain scheme: a) supernatural powers are set in action, b) a player discovers their real essence - they arc the product of scientific experiments. Thus, mystical, supernatural and religious objects appear to be merely illusions, but the objects of science arc proclaimed to really exist. We claim therefore that the “disenchantment of the world" myth functions in these games. Basing on videogames as a phenomenon of modem culture we show how the ideas and the culture of the Modem Era accepting science as the only possible source of the truth continue to exist today. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | видеоигры |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | мифы |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | наука |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | философия |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в сборниках |
9 (RLIN) | 879352 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Salin, Alexey |
9 (RLIN) | 500376 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Anthropology, archaeology, history and philosophy, medieval & renaissance studies : 5th International multidisciplinary scientific conferences on social sciences and arts SGEM 2018, 26 august - 1 september 2018, Albena, Bulgaria : conference proceedings |
Место и дата издания | Sofia, 2018 |
Прочая информация | P. 597-604 |
ISBN | 9786197408539 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 4# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000675503">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000675503</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 463137 |
No items available.