Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Philosophy of the modern era and videogames: the "disenchantment of the world" myth (Record no. 463137)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 02458naa a2200313 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000675503
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20230319220126.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 200214s2018 bu fs 100 0 eng d
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.5593/sgemsocial2018/2.2/S09.075
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000675503
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
100 1# - Автор
Автор Galanina, Ekaterina
9 (RLIN) 500375
245 10 - Заглавие
Заглавие Philosophy of the modern era and videogames: the "disenchantment of the world" myth
Ответственность E. Galanina, A. Salin
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 14 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация This article refers to the philosophical study of myth construction in videogames. We have studied how the philosophical ideas of the Modem Era (which has the idea of rationalization in its core) were presented in videogames using horror games as examples. We have analyzed the narrative of Modernization as “disenchantment of the world" (M. Weber) in several game scries (Outlast. The Evil Within, Resident Evil). Eventually, we have concluded that the narration in these games is constructed in accordance with a certain scheme: a) supernatural powers are set in action, b) a player discovers their real essence - they arc the product of scientific experiments. Thus, mystical, supernatural and religious objects appear to be merely illusions, but the objects of science arc proclaimed to really exist. We claim therefore that the “disenchantment of the world" myth functions in these games. Basing on videogames as a phenomenon of modem culture we show how the ideas and the culture of the Modem Era accepting science as the only possible source of the truth continue to exist today.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова видеоигры
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова мифы
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова наука
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова философия
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в сборниках
9 (RLIN) 879352
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Salin, Alexey
9 (RLIN) 500376
773 0# - Источник информации
Название источника Anthropology, archaeology, history and philosophy, medieval & renaissance studies : 5th International multidisciplinary scientific conferences on social sciences and arts SGEM 2018, 26 august - 1 september 2018, Albena, Bulgaria : conference proceedings
Место и дата издания Sofia, 2018
Прочая информация P. 597-604
ISBN 9786197408539
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 4# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000675503">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000675503</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 463137

No items available.