Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

New power relations in the digital attention economy as a challenge to place and city branding (Record no. 453582)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 02755naa a2200349 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000671869
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20230319214930.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 191212s2019 ru fs 100 0 eng d
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.17223/9785946218597/13
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000671869
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
100 1# - Автор
Автор Gavra, Dmitry P.
9 (RLIN) 494559
245 10 - Заглавие
Заглавие New power relations in the digital attention economy as a challenge to place and city branding
Ответственность D. P. Gavra
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 15 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация The paper examines the factors changing the global paradigm of competition between places<br/>and cities in the information and networked society. Three groups of factors are determined: (1) the transformation<br/> of the global paradigm of civilization confrontation, (2) glocalization in all many-valued inconsistencies<br/> of this process, and finally (3) the digital-interactive revolution and the Web-generated social.<br/> The second part of the presentation is devoted to the challenges posed by the digital transformation of social<br/> structures for place marketing and city branding. Based on the concepts of economics of attention and<br/> critical digitalism, the author shows how the network environment changes the communicative practices<br/> of the place. A structural model of new power digital actors for a megacity / region is proposed. This includes<br/> traffic monopolists, network elites and network brands. The possible directions of communication<br/> logistics of a place in interrelation with these actors of network power practices are shown.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова городской маркетинг
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова цифровая элита
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова цифровое общество
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова политическая элита
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова интернет-исследования
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова властные отношения
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова цифровая экономика
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова экономика внимания
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в сборниках
9 (RLIN) 879352
773 0# - Источник информации
Название источника Цифровой бренд-менеджмент территорий: глобальный и локальный аспекты : материалы IV Международной трансдисциплинарной научно-практической Web-конференции "Connect-Universum-2018", 29–30 ноября 2018 года
Место и дата издания Томск, 2019
Прочая информация С. 79-83
ISBN 9785946218597
Контрольный № источника to000669823
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 4# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000671869">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000671869</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 453582

No items available.