Normal view
MARC view
Differences in exam performance between pupils attending selective and non-selective schools mirror the genetic differences between them (Record no. 445920)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03388nab a2200433 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000646778 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20230319214021.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 190110|2018 xx s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1038/s41539-018-0019-8 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000646778 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Differences in exam performance between pupils attending selective and non-selective schools mirror the genetic differences between them |
Ответственность | E. Smith-Woolley, J. Pingault, S. Selzam [et al.] |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 48 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | On average, students attending selective schools outperform their non-selective counterparts in national exams. These differences are often attributed to value added by the school, as well as factors schools use to select pupils, including ability, achievement and, in cases where schools charge tuition fees or are located in affluent areas, socioeconomic status. However, the possible role of DNA differences between students of different schools types has not yet been considered. We used a UK-representative sample of 4814 genotyped students to investigate exam performance at age 16 and genetic differences between students in three school types: state-funded, non-selective schools (‘non-selective’), state-funded, selective schools (‘grammar’) and private schools, which are selective (‘private’). We created a genome-wide polygenic score (GPS) derived from a genome-wide association study of years of education (EduYears). We found substantial mean genetic differences between students of different school types: students in non-selective schools had lower EduYears GPS compared to those in grammar (d = 0.41) and private schools (d = 0.37). Three times as many students in the top EduYears GPS decile went to a selective school compared to the bottom decile. These results were mirrored in the exam differences between school types. However, once we controlled for factors involved in pupil selection, there were no significant genetic differences between school types, and the variance in exam scores at age 16 explained by school type dropped from 7% to <1%. These results show that genetic and exam differences between school types are primarily due to the heritable characteristics involved in pupil admission. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | учащиеся |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | школы |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | генетические различия |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | типы школ |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 879358 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Pingault, Jean-Baptiste |
9 (RLIN) | 131235 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Selzam, Saskia |
9 (RLIN) | 459167 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Rimfeld, Kaili |
9 (RLIN) | 166382 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Krapohl, Eva |
9 (RLIN) | 166376 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Stumm, Sophie von |
9 (RLIN) | 478063 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Asbury, Kathryn |
9 (RLIN) | 166380 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Dale, Philip S. |
9 (RLIN) | 135759 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Young, Toby |
9 (RLIN) | 489751 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Allen, Rebecca |
9 (RLIN) | 489752 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Smith-Woolley, Emily |
9 (RLIN) | 489753 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Kovas, Yulia V. |
9 (RLIN) | 99181 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Plomin, Robert |
Дата | 1948- |
9 (RLIN) | 481653 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | npj Science of learning |
Место и дата издания | 2018 |
Прочая информация | № 3. P. 3 [1-7] |
ISSN | 2056-7936 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000646778">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000646778</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 445920 |
No items available.