Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Differences in exam performance between pupils attending selective and non-selective schools mirror the genetic differences between them (Record no. 445920)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03388nab a2200433 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000646778
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20230319214021.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 190110|2018 xx s a eng d
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1038/s41539-018-0019-8
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000646778
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
245 10 - Заглавие
Заглавие Differences in exam performance between pupils attending selective and non-selective schools mirror the genetic differences between them
Ответственность E. Smith-Woolley, J. Pingault, S. Selzam [et al.]
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 48 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация On average, students attending selective schools outperform their non-selective counterparts in national exams. These differences are often attributed to value added by the school, as well as factors schools use to select pupils, including ability, achievement and, in cases where schools charge tuition fees or are located in affluent areas, socioeconomic status. However, the possible role of DNA differences between students of different schools types has not yet been considered. We used a UK-representative sample of 4814 genotyped students to investigate exam performance at age 16 and genetic differences between students in three school types: state-funded, non-selective schools (‘non-selective’), state-funded, selective schools (‘grammar’) and private schools, which are selective (‘private’). We created a genome-wide polygenic score (GPS) derived from a genome-wide association study of years of education (EduYears). We found substantial mean genetic differences between students of different school types: students in non-selective schools had lower EduYears GPS compared to those in grammar (d = 0.41) and private schools (d = 0.37). Three times as many students in the top EduYears GPS decile went to a selective school compared to the bottom decile. These results were mirrored in the exam differences between school types. However, once we controlled for factors involved in pupil selection, there were no significant genetic differences between school types, and the variance in exam scores at age 16 explained by school type dropped from 7% to <1%. These results show that genetic and exam differences between school types are primarily due to the heritable characteristics involved in pupil admission.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова учащиеся
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова школы
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова генетические различия
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова типы школ
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в журналах
9 (RLIN) 879358
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Pingault, Jean-Baptiste
9 (RLIN) 131235
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Selzam, Saskia
9 (RLIN) 459167
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Rimfeld, Kaili
9 (RLIN) 166382
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Krapohl, Eva
9 (RLIN) 166376
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Stumm, Sophie von
9 (RLIN) 478063
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Asbury, Kathryn
9 (RLIN) 166380
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Dale, Philip S.
9 (RLIN) 135759
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Young, Toby
9 (RLIN) 489751
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Allen, Rebecca
9 (RLIN) 489752
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Smith-Woolley, Emily
9 (RLIN) 489753
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Kovas, Yulia V.
9 (RLIN) 99181
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Plomin, Robert
Дата 1948-
9 (RLIN) 481653
773 0# - Источник информации
Название источника npj Science of learning
Место и дата издания 2018
Прочая информация № 3. P. 3 [1-7]
ISSN 2056-7936
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 7# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000646778">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000646778</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 445920

No items available.