Normal view
MARC view
Collaborative learning at engineering universities: Benefits and challenges (Record no. 442930)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02674nab a2200337 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000635034 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20230319213625.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 181023|2018 gw s a eng d |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000635034 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Collaborative learning at engineering universities: Benefits and challenges |
Ответственность | O. V. Sumtsova, T. Yu. Aikina, L. M. Bolsunovskaya [et al.] |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 12 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | This paper concerns the cutting edge educational approaches incorporated into syllabuses of the most progressive Russian higher technical schools. The authors discuss one of the active methods in teaching foreign languages – collaborative learning implemented in e-courses. Theoretical and historical aspects of this approach are addressed, as are its suitability for engineering education and possible ways of introducing collaborative learning into e-courses. Collaborative learning technology offers wide prospects for teachers of foreign languages as it enables the use of various patterns of interaction, promotes discussion, opinion exchange, peer assessment and building an e-learning community, fosters the development of e-culture and netiquette, and prepares future specialists for work in their professional sphere under the new conditions imposed by society’s technological and cultural development. This paper describes real pedagogical experience of teaching English to students using the platform Moodle, focusing on the capacity of different Moodle instruments for designing group work tasks. Recommendations are given for their usage and the results of implementing a collaborative learning approach into certain e-courses offered at Tomsk Polytechnic University (TPU) are presented. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | совместное обучение |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | инженерное образование |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | профессиональные компетенции |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 879358 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Aikina, Tatiana Yu. |
9 (RLIN) | 480911 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Bolsunovskaya, Ludmila M. |
9 (RLIN) | 101405 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Phillips, Chris |
9 (RLIN) | 392788 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Zubkova, Olga M. |
9 (RLIN) | 103758 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Mitchell, Peter J. |
9 (RLIN) | 92820 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Sumtsova, Olga V. |
9 (RLIN) | 483514 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | International journal of emerging technologies in learning |
Место и дата издания | 2018 |
Прочая информация | Vol. 13, № 1. P. 160-177 |
ISSN | 1863-0383 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000635034">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000635034</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 442930 |
No items available.