Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Collaborative learning at engineering universities: Benefits and challenges (Record no. 442930)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 02674nab a2200337 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000635034
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20230319213625.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 181023|2018 gw s a eng d
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000635034
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
245 10 - Заглавие
Заглавие Collaborative learning at engineering universities: Benefits and challenges
Ответственность O. V. Sumtsova, T. Yu. Aikina, L. M. Bolsunovskaya [et al.]
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 12 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация This paper concerns the cutting edge educational approaches incorporated into syllabuses of the most progressive Russian higher technical schools. The authors discuss one of the active methods in teaching foreign languages – collaborative learning implemented in e-courses. Theoretical and historical aspects of this approach are addressed, as are its suitability for engineering education and possible ways of introducing collaborative learning into e-courses. Collaborative learning technology offers wide prospects for teachers of foreign languages as it enables the use of various patterns of interaction, promotes discussion, opinion exchange, peer assessment and building an e-learning community, fosters the development of e-culture and netiquette, and prepares future specialists for work in their professional sphere under the new conditions imposed by society’s technological and cultural development. This paper describes real pedagogical experience of teaching English to students using the platform Moodle, focusing on the capacity of different Moodle instruments for designing group work tasks. Recommendations are given for their usage and the results of implementing a collaborative learning approach into certain e-courses offered at Tomsk Polytechnic University (TPU) are presented.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова совместное обучение
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова инженерное образование
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова профессиональные компетенции
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в журналах
9 (RLIN) 879358
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Aikina, Tatiana Yu.
9 (RLIN) 480911
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Bolsunovskaya, Ludmila M.
9 (RLIN) 101405
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Phillips, Chris
9 (RLIN) 392788
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Zubkova, Olga M.
9 (RLIN) 103758
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Mitchell, Peter J.
9 (RLIN) 92820
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Sumtsova, Olga V.
9 (RLIN) 483514
773 0# - Источник информации
Название источника International journal of emerging technologies in learning
Место и дата издания 2018
Прочая информация Vol. 13, № 1. P. 160-177
ISSN 1863-0383
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 7# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000635034">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000635034</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 442930

No items available.