Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Early Career Teachers (Record no. 417787)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04349nam a22005895i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000562881
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922091014.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170213s2015 si | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9789812871732
-- 978-981-287-173-2
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-981-287-173-2
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000562881
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB1024.2-1050.75
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB1705-2286
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNMT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU046000
Источник кода bisacsh
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU024000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 370.711
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Johnson, Bruce.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 471625
245 10 - Заглавие
Заглавие Early Career Teachers
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Stories of Resilience /
Ответственность by Bruce Johnson, Barry Down, Rosie Le Cornu, Judy Peters, Anna Sullivan, Jane Pearce, Janet Hunter.
260 ## - Выходные данные
Место издания Singapore :
Издательство Springer Singapore :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XXIII, 124 p. 2 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии SpringerBriefs in Education,
ISSN серии 2211-1921
505 0# - Примечание о содержании
Содержание 1: Introduction -- 2: Policies and practices -- 3: Teachers’ work -- 4: School culture -- 5: Relationships -- 6: Teacher identity -- 7: Conclusions.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book addresses one of the most persistent issues confronting governments, educations systems and schools today: the attraction, preparation, and retention of early career teachers. It draws on the stories of sixty graduate teachers from Australia to identify the key barriers, interferences and obstacles to teacher resilience and what might be done about it. Based on these stories, five interrelated themes - policies and practices, school culture, teacher identity, teachers’ work, and relationships – provide a framework for dialogue around what kinds of conditions need to be created and sustained in order to promote early career teacher resilience. The book provides a set of resources – stories, discussion, comments, reflective questions and insights from the literature – to promote conversations among stakeholders rather than providing yet another ‘how to do’ list for improving the daily lives of early career teachers. Teaching is a complex, fragile and uncertain profession. It operates in an environment of unprecedented educational reforms designed to control, manage and manipulate pedagogical judgements. Teacher resilience must take account of both the context and circumstances of individual schools (especially those in economically disadvantaged communities) and the diversity of backgrounds and talents of early career teachers themselves. The book acknowledges that the substantial level of change required– cultural, structural, pedagogical and relational – to improve early career teacher resilience demands a great deal of cooperation and support from governments, education systems, schools, universities and communities: teachers cannot do it alone. This book is written to generate conversations amongst early career teachers, teacher colleagues, school leaders, education administrators, academics and community leaders about the kinds of pedagogical and relational conditions required to promote early career teacher resilience and wellbeing.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy.
9 (RLIN) 307810
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика ducation and state.
9 (RLIN) 462191
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Teaching.
9 (RLIN) 134635
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Teaching and Teacher Education.
9 (RLIN) 316041
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy and Politics.
9 (RLIN) 312714
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Professional & Vocational Education.
9 (RLIN) 307356
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Down, Barry.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 454903
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Le Cornu, Rosie.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 471626
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Peters, Judy.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 471627
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Sullivan, Anna.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 471628
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Pearce, Jane.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 471629
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Hunter, Janet.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 291332
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие SpringerBriefs in Education,
9 (RLIN) 446006
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-173-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-173-2</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 417787

No items available.