Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Jerome S. Bruner beyond 100 (Record no. 415090)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 05694nam a22004935i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000560973
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922090206.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170213s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319255361
-- 978-3-319-25536-1
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-25536-1
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000560973
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB1050.9-1091
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNC
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU009000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 370.15
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Jerome S. Bruner beyond 100
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Cultivating Possibilities /
Ответственность edited by Giuseppina Marsico.
250 ## - Сведения об издании
Основные сведения об издании 1st ed. 2015.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XXII, 245 p. 37 illus., 10 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Cultural Psychology of Education,
ISSN серии 2364-6780 ;
№ тома 2
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Series Preface: Jerome Bruner: the psychology in its making Giuseppina Marsico (University of Salerno, Italy) -- Introduction Living to Tell the Tale of Psychology: Jerome Bruner the Giant Giuseppina Marsico (University of Salerno, Italy) -- PART I: BRUNER’S CENTURY -- Interview with Jerome Bruner: The History of Psychology in the First Person Giuseppina  Marsico (University of Salerno, Italy).-Clark Lecture in 1968 “Processes of Cognitive growth: Infancy” Jerome Bruner -- LET’S FRANKLY PLAY: AMBIVALENCE, DILEMMAS AND IMAGINATION  (Luca Tateo, Aalborg University, Denmark) -- INTERSUBJECTIVITY  (Waldomiro J. Silva Filho, Universidade Federal da Bahia, CNPq, Brazil) -- Part II: NAVIGATING THE BRUNER’S OCEAN -- Homage to Jerome Bruner, Howard Gardner (Harvard University, USA) -- THE PURPOSE OF PURPOSE, Jaan Valsiner  (Aalborg University, Denmark) -- HOW BRUNER FORESAW A FUTURE THAT HAS YET TO BE ACHIEVED. Rom Harré (Georgetown University, USA) -- JERRY BRUNER: THE OXFORD’S YEARS AND BEYOND Jose Luis Linaza (Universidad Autónoma in Madrid ,Spain) -- MEETINGS WITH JERRY BRUNER Juan Delval  (Universidad Nacional de Educación a Distancia, UNE. Spain) -- BRUNER'S NARRATIVE TURN: THE IMPACT OF CULTURAL PSYCHOLOGY IN CATALONIA Moisès Esteban-Guitart (University of Girona) -- MOTOR SKILLS, MOTOR  COMPETENCE AND  CHILDREN: BRUNER'S IDEAS IN THE ERA OF EMBODIMENT  COGNITION AND Luis Migue l Ruiz Pérez (Universidad Politécnica Madrid) & José Luis Linaza Iglesias (Universidad Autónoma de Madrid) -- THE ROLE OF IMMATURITY IN DEVELOPMENT AND EVOLUTION: THEME AND VARIATIONS. Juan C. Gómez (School of Psychology and Neuroscience,University of St. Andrews, United Kingdom) -- THE ARTS OF THE HIDDEN: AN ESSAY FOR THE LEFT HAND Alan C. Kay  (Viewpoints Research Institute,USA) -- - NARRATING POSSIBILITY   Colette Daiute  (CUNY, New York, USA ) -- BRUNER’S WAYS OF KNOWING -  FROM THE COGNITIVE REVOLUTION TO THE DIGITAL REVOLUTION : CHALLENGES FOR THE SCHOOLS AND TEACHERS OF TODAY Britt-Mari Barth (Catholic University of Paris) -- JEROME BRUNER AT THE HELM: CHARTING A NEW COURSE IN CULTURAL PSYCHOLOGY THROUGH NARRATIVE Noelle A. Paufler  (University of North Texas. USA) and Audrey Amrein-Beardsley (Arizona State University, USA) -- BRUNER AT THE BAR:  JEROME BRUNER’S INFLUENCE ON LAW AND THE LEGAL ACADEMY, Eleanor Fox, (New York  University, School of  Law, NY,  USA) -- TWO OR THREE THINGS I KNOW ABOUT PROFESSOR BRUNER David Garland (New York  University, School of  Law, NY,  USA) -- BRINGING WONDERMENT TO THE LEGAL ACADEMY Peggy Davis(New York  University, School of  Law, NY,  USA) -- NARRATIVE, INFERENCE, AND LAW IN CULTURAL CONTEXT Oscar G. Chase (New York  University, School of  Law, NY,  USA) -- A SATYR PLAY Anthony G. Amsterdam (New York  University, School of  Law, NY,  USA) -- Editorial Conclusion: Cultivating possibilities for cultural psychology. Jerome Bruner in his becoming, Giuseppina Marsico (University of Salerno) -- AUTHORS’ BIOS.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book celebrates the 100th birthday of Jerome S. Bruner, one of the most relevant scholars in contemporary psychology. It shows how Bruner’s oeuvre and contributions to psychology, education and law are still applicable today and full of unexplored possibilities. The volume brings together contributions from Bruner’s students and colleagues, all of whom use his legacy to explore the future of psychology in in Bruner’s spirit of interpretation. Rather than being a mere celebration, the volume shows a “genuine interest for the emergence of the novelty” and examines the potentialities of Bruner’s work in cultural psychology, discussing such concepts as ambivalence, intersubjectivity, purpose, possibilities, and wonderment. Combining international and interdisciplinary perspectives, this volume tells the tale of Jerome Bruner’s academic life and beyond.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational psychology.
9 (RLIN) 346249
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education
Основная подрубрика Psychology.
9 (RLIN) 309185
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика psychology.
9 (RLIN) 296131
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Psychology.
9 (RLIN) 346249
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Law and Psychology.
9 (RLIN) 301325
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Marsico, Giuseppina.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 466501
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Cultural Psychology of Education,
9 (RLIN) 466505
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-25536-1">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-25536-1</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 415090

No items available.