Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Construction Learning as a Complex Adaptive System (Record no. 415009)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03265nam a22004935i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000559784
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922090151.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319182698
-- 978-3-319-18269-8
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-18269-8
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000559784
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории CJ
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU018000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 407.1
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Baicchi, Annalisa.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 467216
245 10 - Заглавие
Заглавие Construction Learning as a Complex Adaptive System
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Psycholinguistic Evidence from L2 Learners of English /
Ответственность by Annalisa Baicchi.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем IX, 131 p. 10 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии SpringerBriefs in Education,
ISSN серии 2211-1921
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Part I. Constructional Approaches to Language Complexity -- Introduction: Theoretical Prerequisites -- 1. Complex Adaptive Systems: The Case of Language -- 2. The Complex Dynamics of Meaning Construction -- 3. Construction Grammars -- Part II. Experimental Studies: Psychological Evidence of Constructional Meaning -- Introduction: Priming -- 4. Sentence-sorting Experiment -- 5. Sentence-elicitation Experiment -- 6. Sentence-completion Experiment -- 7. Concluding Remarks.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book presents the current state of the art on Construction Grammar models and usage-based language learning research. It reports on three psycholinguistic experiments conducted with the participation of university-level Italian learners of English, whose second language proficiency corresponds to levels B1 and B2 of the ‘Common European Framework of Reference for Languages’ (CEFR). This empirical research on the role of constructions in the facilitation of language learning contributes to assessing how bilinguals deal with L2 constructions in the light of sentence-sorting, sentence-elicitation, and sentence-completion tasks. Divided into two parts, the book first introduces the main theoretical prerequisites and then reports on the experimental studies. It provides a comprehensive review of the current research in a range of disciplines, including complexity theories, cognitive semantics, construction grammars, usage-based linguistics, and language learning.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Language and education.
9 (RLIN) 462537
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational psychology.
9 (RLIN) 346249
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education
Основная подрубрика Psychology.
9 (RLIN) 309185
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика language education.
9 (RLIN) 303810
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Learning & Instruction.
9 (RLIN) 303864
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Psychology.
9 (RLIN) 346249
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие SpringerBriefs in Education,
9 (RLIN) 446006
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18269-8">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18269-8</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 415009

No items available.