Normal view
MARC view
Construction Learning as a Complex Adaptive System (Record no. 415009)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03265nam a22004935i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000559784 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922090151.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319182698 |
-- | 978-3-319-18269-8 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-18269-8 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000559784 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LC8-6691 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | CJ |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU018000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 407.1 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Baicchi, Annalisa. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 467216 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Construction Learning as a Complex Adaptive System |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Psycholinguistic Evidence from L2 Learners of English / |
Ответственность | by Annalisa Baicchi. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | IX, 131 p. 10 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | SpringerBriefs in Education, |
ISSN серии | 2211-1921 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Part I. Constructional Approaches to Language Complexity -- Introduction: Theoretical Prerequisites -- 1. Complex Adaptive Systems: The Case of Language -- 2. The Complex Dynamics of Meaning Construction -- 3. Construction Grammars -- Part II. Experimental Studies: Psychological Evidence of Constructional Meaning -- Introduction: Priming -- 4. Sentence-sorting Experiment -- 5. Sentence-elicitation Experiment -- 6. Sentence-completion Experiment -- 7. Concluding Remarks. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book presents the current state of the art on Construction Grammar models and usage-based language learning research. It reports on three psycholinguistic experiments conducted with the participation of university-level Italian learners of English, whose second language proficiency corresponds to levels B1 and B2 of the ‘Common European Framework of Reference for Languages’ (CEFR). This empirical research on the role of constructions in the facilitation of language learning contributes to assessing how bilinguals deal with L2 constructions in the light of sentence-sorting, sentence-elicitation, and sentence-completion tasks. Divided into two parts, the book first introduces the main theoretical prerequisites and then reports on the experimental studies. It provides a comprehensive review of the current research in a range of disciplines, including complexity theories, cognitive semantics, construction grammars, usage-based linguistics, and language learning. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Language and education. |
9 (RLIN) | 462537 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational psychology. |
9 (RLIN) | 346249 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education |
Основная подрубрика | Psychology. |
9 (RLIN) | 309185 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | language education. |
9 (RLIN) | 303810 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Learning & Instruction. |
9 (RLIN) | 303864 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Psychology. |
9 (RLIN) | 346249 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | SpringerBriefs in Education, |
9 (RLIN) | 446006 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18269-8">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18269-8</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 415009 |
No items available.