Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Acting to Manage Conflict and Bullying Through Evidence-Based Strategies (Record no. 415004)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04266nam a22005535i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000559684
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922090150.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319178820
-- 978-3-319-17882-0
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-17882-0
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000559684
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HM401-1281
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JHB
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории SOC026000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 301
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Burton, Bruce.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 455429
245 10 - Заглавие
Заглавие Acting to Manage Conflict and Bullying Through Evidence-Based Strategies
Физический носитель electronic resource
Ответственность by Bruce Burton, Margret Lepp, Morag Morrison, John O'Toole.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 199 p. 1 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. In the Beginning: The DRACON Project -- Chapter 3. The DRACON Project in Brisbane -- Chapter 4. From DRACON to Cooling Conflicts -- Chapter 5. Conflict and Negative Leaders in Schools -- Chapter 6. Acting Against Bullying in Schools -- Chapter 7. Moving On From the Trauma of Childhood Abuse -- Chapter 8. Drama for Learning in Professional Development Contexts: A Global Perspective -- Chapter 9. The Use of Core Conflict Competency in Nursing Education in Jordan -- Chapter 10. Acting Against Social and Cyber Bullying -- Chapter 11. Conflict and Bullying Management for Adolescent Refugees -- Chapter 12. Conclusion.  .
520 ## - Аннотация
Аннотация This book offers a complete and detailed account of the evolution of an internationally successful, evidence-based program that has been the result of almost two decades of action research into conflict and bullying. It addresses one of the most serious problems encountered in schools and work places worldwide: that of bullying and inter-personal conflict. The book presents a comprehensive account of the research, development and refinement of the DRACON Project and the Acting Against Bullying and Cooling Conflicts programs. The effective strategies that emerged from the extensive international research and practice use a combination of theories of conflict and bullying management with drama techniques and peer teaching which have been unique in their application. The book analyses their evolution into an effective program that has impacted positively on bullying and conflict in a number of settings. In the UK the program successfully addressed behavioural problems amongst girls in schools through the use of peer teaching in a drama setting. In Sweden the program assists nursing students, nurses and other health professionals to deal with conflict in the workplace. In Australia it has been applied in hundreds of schools to reduce bullying and assist newly arrived refugees to deal with cultural conflict and develop resilience and self- identity in their new country. This volume makes a major and authentic contribution to the international effort to find effective strategies and techniques to deal with interpersonal conflict and bullying across a range of contexts.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика social sciences.
9 (RLIN) 303016
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational sociology.
9 (RLIN) 134640
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Criminology.
9 (RLIN) 296083
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика social work.
9 (RLIN) 566388
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика sociology.
9 (RLIN) 566265
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education and sociology.
9 (RLIN) 462192
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Sociology, Educational.
9 (RLIN) 462193
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Sciences.
9 (RLIN) 303016
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Sociology, general.
9 (RLIN) 411015
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Sociology of Education.
9 (RLIN) 312715
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Work.
9 (RLIN) 566389
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Criminology & Criminal Justice.
9 (RLIN) 301323
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Lepp, Margret.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 467208
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Morrison, Morag.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 467209
700 1# - Другие авторы
Другие авторы O'Toole, John.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 455426
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-17882-0">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-17882-0</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 415004

No items available.