Normal view
MARC view
Corporal Punishment in U.S. Public Schools (Record no. 413997)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 04378nam a22005535i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000558818 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922085846.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319148182 |
-- | 978-3-319-14818-2 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-14818-2 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000558818 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | BF721-723 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JMC |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | PSY004000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 155.4 |
Номер издания | 23 |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 155.424 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Gershoff, Elizabeth T. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 465588 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Corporal Punishment in U.S. Public Schools |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Legal Precedents, Current Practices, and Future Policy / |
Ответственность | by Elizabeth T. Gershoff, Kelly M. Purtell, Igor Holas. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XXIII, 109 p. 7 illus., 3 illus. in color. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | SpringerBriefs in Psychology, |
ISSN серии | 2192-8363 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Introduction -- Prevalence of and Attitudes About School Corporal Punishment in the U.S -- Gender, Race, and Disability Disparities in Who is Subject to School Corporal Punishment -- School Corporal Punishment Effects on Children -- Policy Analysis: School Corporal Punishment Bans and Juvenile Crime -- The Legal Basis for School Corporal Punishment -- Legal and Public Policy Strategies to Reduce or Ban School Corporal Punishment -- Education and Advocacy Approaches to Reduce School Corporal Punishment -- Conclusion. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This Brief reviews the past, present, and future use of school corporal punishment in the United States, a practice that remains legal in 19 states as it is constitutionally permitted according to the U.S. Supreme Court. As a result of school corporal punishment, nearly 200,000 children are paddled in schools each year. Most Americans are unaware of this fact or the physical injuries sustained by countless school children who are hit with objects by school personnel in the name of discipline. Therefore, Corporal Punishment in U.S. Public Schools begins by summarizing the legal basis for school corporal punishment and trends in Americans’ attitudes about it. It then presents trends in the use of school corporal punishment in the United States over time to establish its past and current prevalence. It then discusses what is known about the effects of school corporal punishment on children, though with so little research on this topic, much of the relevant literature is focused on parents’ use of corporal punishment with their children. It also provides results from a policy analysis that examines the effect of state-level school corporal punishment bans on trends in juvenile crime. It concludes by discussing potential legal, policy, and advocacy avenues for abolition of school corporal punishment at the state and federal levels as well as summarizing how school corporal punishment is being used and what its potential implications are for thousands of individual students and for the society at large. As school corporal punishment becomes more and more regulated at the state level, Corporal Punishment in U.S. Public Schools serves an essential guide for policymakers and advocates across the country as well as for researchers, scientist-practitioners, and graduate students. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | psychology. |
9 (RLIN) | 296131 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Policy. |
9 (RLIN) | 307810 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | ducation and state. |
9 (RLIN) | 462191 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | social work. |
9 (RLIN) | 566388 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Child psychology. |
9 (RLIN) | 306576 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | School psychology. |
9 (RLIN) | 461269 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Psychology. |
9 (RLIN) | 296131 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Child and School Psychology. |
9 (RLIN) | 566374 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Social Work. |
9 (RLIN) | 566389 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Policy and Politics. |
9 (RLIN) | 312714 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Purtell, Kelly M. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 465589 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Holas, Igor. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 465590 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | SpringerBriefs in Psychology, |
9 (RLIN) | 445770 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14818-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14818-2</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-BHS |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 413997 |
No items available.