Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Promoting Positive Youth Development (Record no. 413893)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 05734nam a22006375i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000559484
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085828.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319171661
-- 978-3-319-17166-1
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-17166-1
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000559484
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс BF712-724.92
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JMC
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории PSY039000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 155
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Promoting Positive Youth Development
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Lessons from the 4-H Study /
Ответственность edited by Edmond P. Bowers, G. John Geldhof, Sara K. Johnson, Lacey J. Hilliard, Rachel M. Hershberg, Jacqueline V. Lerner, Richard M. Lerner.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 288 p. 2 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Advancing Responsible Adolescent Development,
ISSN серии 2195-089X
505 0# - Примечание о содержании
Содержание 1.Applying Research about Adolescence in Real-World Settings: The Sample Case -- Part I The Strengths of Youth: Self-Regulatory Capacities -- 2.Intentional Self Regulation in Youth: Applying Research Findings to Practice and Programs -- 3.The Regulation of Emotion in Adolescence -- 4.School Engagement, Academic Achievement, and Positive Youth Development -- 5.Building Hope for Positive Youth Development: Research, Practice, and Policy -- Part II The Contexts of Youth: Developmental Assets -- 6.Youth-Adult Relationships and Positive Youth Development -- 7.Peer Relationships and Positive Youth Development -- 8.Promoting Healthy Lifestyles through Youth Activity Participation: Lessons from Research -- Part III Positive Youth Development: Indexing Adaptive Developmental Regulations -- 9.The Five Cs Model of Positive Youth Development -- 10.Identity Development in Adolescence: Implications for Youth Policy and Practice -- Part IV Outcomes of PYD: The Impact of Adaptive Developmental Regulations -- 11.Promoting Contribution among Youth: Implications from Positive Youth Development Research for Youth Development Programs -- 12.Promoting Adolescent Sexual Health in Youth Programming: Implications of a Positive Youth Development Perspective -- 13.A Positive Youth Development Approach to Bullying: Promoting Thriving and Reducing Problem Behaviors -- 14.Afterword: On the Contributions of the 4-H Study of Positive Youth Development.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book presents the results of a longitudinal 4-H study of youth development. The volume discusses how self-regulation and contextual resources (e.g., strong relationships with parents, peers, and the community) can be fostered in young people to contribute to optimal functioning throughout life. Each chapter examines a particular aspect of youth thriving, and offers findings on the role of positive development in a variety of outcomes. Contributors introduce a contemporary model of positive development for diverse youth, provide examples of effective youth development programs, and suggest applications for informing the next generation of policy and practice. Among the featured topics: The regulation of emotion in adolescence. School engagement, academic achievement, and positive youth development. Peer relationships and positive youth development. Identity development in adolescence and the implications for youth policy and practice. Promoting adolescent sexual health in youth programming. A positive youth development approach to bullying. Researchers in developmental psychology as well as educational policy and politics will gain from Promoting Positive Youth Development a new appreciation of young people's strengths and their centrality in creating effective youth programs and initiatives. “This volume is destined to become the handbook for anyone interested in the bourgeoning field of positive youth development. Promoting Positive Youth Development presents a rich, theoretically grounded understanding of the landscape today’s youth, families and programs. The contributors provide clear, data-driven guidance regarding the types of programs and settings that are most beneficial to young people.” Jean E. Rhodes, Ph.D. Department of Psychology University of Massachusetts, Boston.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика psychology.
9 (RLIN) 296131
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Public health.
9 (RLIN) 301321
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy.
9 (RLIN) 307810
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика ducation and state.
9 (RLIN) 462191
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social policy.
9 (RLIN) 271495
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Families.
9 (RLIN) 460504
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Families
Основная подрубрика Social aspects.
9 (RLIN) 460505
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Developmental psychology.
9 (RLIN) 566366
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Psychology.
9 (RLIN) 296131
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Developmental Psychology.
9 (RLIN) 566368
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Family.
9 (RLIN) 135991
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Public Health.
9 (RLIN) 301321
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy and Politics.
9 (RLIN) 312714
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Policy.
9 (RLIN) 271495
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Bowers, Edmond P.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465443
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Geldhof, G. John.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465444
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Johnson, Sara K.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465445
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Hilliard, Lacey J.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465446
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Hershberg, Rachel M.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465447
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Lerner, Jacqueline V.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465448
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Lerner, Richard M.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465449
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Advancing Responsible Adolescent Development,
9 (RLIN) 312450
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-17166-1">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-17166-1</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-BHS
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 413893

No items available.