Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Controversies in Education (Record no. 412213)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04819nam a22005535i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000557518
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085315.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319087597
-- 978-3-319-08759-7
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-08759-7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000557518
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNF
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU034000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 379
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Controversies in Education
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Orthodoxy and Heresy in Policy and Practice /
Ответственность edited by Helen Proctor, Patrick Brownlee, Peter Freebody.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем VI, 220 p. 1 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Policy Implications of Research in Education ;
№ тома 3
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Introduction: Heresies and orthodoxies in contemporary schooling: Helen Proctor, Peter Free body and Patrick Brownlee -- Schools not fit for purpose: New approaches for the times: Johanna Wyn -- Schools and communities fit for purpose: Dorothy Bottrell -- Testing times: Data and their (mis-)use in schools: Peter Reimann -- Are these testing times or is it a time to test? Reconsidering the place of tests in students’ academic development: Andrew J. Martin -- Evidence-Based Policy: Epistemologically specious, ideologically unsound: Anthony Welch -- Neglecting the evidence: Are we expecting too much from quality teaching? Margaret Vickers -- Public diversity; private disadvantage: schooling and ethnicity: Carol Reid -- Building new social movements: The politics of responsibility and accountability in school-community relationships: Kelly Free body -- Does the new doxa of integrationism make multicultural education a contemporary heresy? Georgina Tsolidis -- Multicultural education: Contemporary heresy or simply another doxa: Megan Watkins -- Why global policies fail disengaged young people at the local level: Susan Groundwater-Smith & Nicole Mockler -- Education policy ‘at risk’: Kitty te Riele -- ‘Money made us’: A short history of government funds for Australian schools Geoffrey Sherington and John P. Hughes -- Beyond modernity? A sociological engagement with ‘A short history of government funding for Australian schools’: Martin Forsey -- Markets all around: defending education in a neoliberal time: Raewyn Connell.-Markets made out of love: parents, schools and communities before neoliberalism: Helen Proctor -- Who are the heretics? Patrick Brownlee and Peter Free body.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book is the outcome of a colloquium series organized by The University of Sydney in which leading and emerging researchers were invited to name what they took to be the deep flaws at the heart of contemporary educational and policy and practice in Australia and globally — to voice their potentially ‘heretical’ views on what most urgently needs to be done. The chapters in this collection are paired to offer two takes on each topic, from supplementing to critiquing to countering, and most points in between. The issues addressed in this volume include:  the place of education in national and international marketplaces, mass testing and standardisation, the future of ‘multiculturalism’ in schools, the public funding of private schools, the complicated relationship between evidence and policy and the shifting politics of inequality. This book is based on the idea that recognising deep disagreements on big issues is a necessary accompaniment to imagining and developing productive ways forward.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy.
9 (RLIN) 307810
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика ducation and state.
9 (RLIN) 462191
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational sociology.
9 (RLIN) 134640
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Assessment.
9 (RLIN) 461320
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education and sociology.
9 (RLIN) 462192
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Sociology, Educational.
9 (RLIN) 462193
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy and Politics.
9 (RLIN) 312714
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Sociology of Education.
9 (RLIN) 312715
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Assessment, Testing and Evaluation.
9 (RLIN) 304045
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Proctor, Helen.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462574
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Brownlee, Patrick.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462575
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Freebody, Peter.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462576
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Policy Implications of Research in Education ;
9 (RLIN) 448976
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-08759-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-08759-7</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 412213

No items available.