Normal view
MARC view
Preschool drawing and school mathematics: the nature of the association (Record no. 406023)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02285nab a2200385 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000550224 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20230319205045.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 181202|2016 xxu s a eng dd |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1111/cdev.12520 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000550224 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Preschool drawing and school mathematics: the nature of the association |
Ответственность | M. Malanchini, M. G. Tosto, V. Garfield [et.al.] |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | The study examined the etiology of individual differences in early drawing and of its longitudinal association with school mathematics. Participants (N = 14,760), members of the Twins Early Development Study, were assessed on their ability to draw a human figure, including number of features, symmetry, and proportionality. Human figure drawing was moderately stable across 6 months (average r = .40). Individual differences in drawing at age 4½ were influenced by genetic (.21), shared environmental (.30), and nonshared environmental (.49) factors. Drawing was related to later (age 12) mathematical ability (average r = .24). This association was explained by genetic and shared environmental factors that also influenced general intelligence. Some genetic factors, unrelated to intelligence, also contributed to individual differences in drawing. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | рисование |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | математические способности |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | ассоциации |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | дошкольники |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | школьники |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 879358 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Malanchini, Margherita |
9 (RLIN) | 134043 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Garfield, Victoria |
9 (RLIN) | 457154 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Dirik, Aysegul |
9 (RLIN) | 457155 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Czerwik, Adrian |
9 (RLIN) | 457156 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Arden, Rosalind |
9 (RLIN) | 457157 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Malykh, Sergey B. |
9 (RLIN) | 94225 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Kovas, Yulia V. |
9 (RLIN) | 99181 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Tosto, Maria Grazia |
9 (RLIN) | 297057 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Child development |
Место и дата издания | 2016 |
Прочая информация | Vol. 87, № 3. P. 929-943 |
ISSN | 0009-3920 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000550224">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000550224</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 406023 |
No items available.