Normal view
MARC view
Students with Intellectual Disabilities (Record no. 404693)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03136nam a22004935i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000546820 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922083803.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 si | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9789812870179 |
-- | 978-981-287-017-9 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-981-287-017-9 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000546820 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LB1050.9-1091 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JNC |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU009000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 370.15 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Datta, Poulomee. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 456311 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Students with Intellectual Disabilities |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Insights, Implications and Recommendations / |
Ответственность | by Poulomee Datta. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Singapore : |
Издательство | Springer Singapore : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XII, 110 p. 6 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | SpringerBriefs in Education, |
ISSN серии | 2211-1921 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | 1: Self-Concepts Of Students With Intellectual Disabilities -- 2: Literature Review -- 3: Theoretical Background -- 4: Methodology And Research Methods -- 5: Analysis Of Stage 1 Data: Tennessee’s Self-Concept Questionnaire -- 6: Analysis Of Stage 2 Interview Responses: Self-Concept.- 7: Discussion -- 8: Conclusion. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book investigates the self-concept of the students with intellectual disabilities who were placed in specialist and mainstream educational settings in South Australia. It gains insights into what students with intellectual disabilities felt about themselves and their achievements across the different dimensions of self-concept. It is divided into two stages of execution. In Stage 1, the Tennessee Self-Concept questionnaire was administered to students with intellectual disabilities. In Stage 2, interviews were conducted with students with intellectual disabilities, their parents and teachers. These data reflected a range of viewpoints from which to examine the research questions. These findings have implications for teachers, special educators, policy makers and a range of professionals in the education and special education sector in enabling greater understanding of the problems experienced by these students and pointing to modifications and improvements in the services for these students. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational psychology. |
9 (RLIN) | 346249 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Developmental psychology. |
9 (RLIN) | 566366 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Psychology. |
9 (RLIN) | 346249 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Sociology of Education. |
9 (RLIN) | 312715 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Child and School Psychology. |
9 (RLIN) | 566374 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Social Structure, Social Inequality. |
9 (RLIN) | 414085 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | SpringerBriefs in Education, |
9 (RLIN) | 446006 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-017-9">http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-017-9</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 404693 |
No items available.