Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Students with Intellectual Disabilities (Record no. 404693)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03136nam a22004935i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000546820
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922083803.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 si | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9789812870179
-- 978-981-287-017-9
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-981-287-017-9
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000546820
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB1050.9-1091
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNC
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU009000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 370.15
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Datta, Poulomee.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 456311
245 10 - Заглавие
Заглавие Students with Intellectual Disabilities
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Insights, Implications and Recommendations /
Ответственность by Poulomee Datta.
260 ## - Выходные данные
Место издания Singapore :
Издательство Springer Singapore :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 110 p. 6 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии SpringerBriefs in Education,
ISSN серии 2211-1921
505 0# - Примечание о содержании
Содержание 1: Self-Concepts Of Students With Intellectual Disabilities -- 2: Literature Review -- 3: Theoretical Background -- 4: Methodology And Research Methods -- 5: Analysis Of Stage 1 Data: Tennessee’s Self-Concept Questionnaire -- 6: Analysis Of Stage 2 Interview Responses: Self-Concept.- 7: Discussion -- 8: Conclusion.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book investigates the self-concept of the students with intellectual disabilities who were placed in specialist and mainstream educational settings in South Australia. It gains insights into what students with intellectual disabilities felt about themselves and their achievements across the different dimensions of self-concept. It is divided into two stages of execution. In Stage 1, the Tennessee Self-Concept questionnaire was administered to students with intellectual disabilities. In Stage 2, interviews were conducted with students with intellectual disabilities, their parents and teachers. These data reflected a range of viewpoints from which to examine the research questions. These findings have implications for teachers, special educators, policy makers and a range of professionals in the education and special education sector in enabling greater understanding of the problems experienced by these students and pointing to modifications and improvements in the services for these students.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational psychology.
9 (RLIN) 346249
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Developmental psychology.
9 (RLIN) 566366
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Psychology.
9 (RLIN) 346249
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Sociology of Education.
9 (RLIN) 312715
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Child and School Psychology.
9 (RLIN) 566374
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Structure, Social Inequality.
9 (RLIN) 414085
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие SpringerBriefs in Education,
9 (RLIN) 446006
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-017-9">http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-017-9</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 404693

No items available.