Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Illuminating How Identities, Stereotypes and Inequalities Matter through Gender Studies (Record no. 404290)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03949nam a22004575i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000546499
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922083659.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 ne | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9789401787185
-- 978-94-017-8718-5
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-94-017-8718-5
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000546499
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HM401-1281
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JFSJ
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории SOC032000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 305.3
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Illuminating How Identities, Stereotypes and Inequalities Matter through Gender Studies
Физический носитель electronic resource
Ответственность edited by D. Nicole Farris, Mary Ann Davis, D'Lane R. Compton.
260 ## - Выходные данные
Место издания Dordrecht :
Издательство Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем X, 198 p. 5 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Foreword -- Part I: Identities and Perceptions (Introduction by D’Lane R. Compton) -- 1. Blogging My Academic Self: Jenny Davis -- 2. The Gendered Characteristics of Facebook Interaction : Nathalie Delise -- 3. Negotiating Gay Male Christian Identities: Brandi Woodell -- 4. Tomboys in the Work of Carson McCullers: Emily Knox -- Part II: Culture, Stereotypes, and Stigma (Introduction by D. Nicole Farris) -- 5. Violent Environment: Women and Frontier Coffey County, Kansas: 1855-1880 (Lisa Bunkowski, and Amanda Hedstrom -- 6. Gender Specific Stereotypes in Television Advertisements: D. Nicole Farris -- 7. Carmen Tafolla: Chicana Writer, from the Whispers of Her People: Manuel Medrano -- 8. The Social Construction and Resistance of Menstruation as a Public Spectacle: Ashly Patterson -- 9. Race, Gender, and Sexuality in Cyberspace: Jesus Smith -- Part III: Social Problems and Applications (Introduction by Mary Ann Davis) -- 10. Punishing Abused Women: A Retrospective on a Ms. Magazine Blog: Dianne Bartlow -- 11. Constructing Gay Male and Lesbian Foster Families: Mary Ann Davis -- 12. Sex Differences in Adult Mortality: Some Evidence from Taiwan and the United States: Yu Ting Chang -- 13. Gendered Helping Behaviors and Place Attachment in New Orleans’ Upper 9th Ward: Jenny Savely.
520 ## - Аннотация
Аннотация This collection highlights and extends contemporary women's and gender studies by presenting theoretical analyses and innovative research conceptualizations, applications, and methodologies via a diverse variety of popular-in-the-classroom topics, such as changing masculinities; comedic/dramatic portrayals of ethnicity and discrimination; stigma and differences within mainstream media gender stereotypes; intersections of gendered and sexual identities in social media and fundamental institutions. These topics emphasize relevant issues and nuances within popular culture, identities and perceptions, and social problems, and illustrate the breadth of gender studies and its applications, while the diverse methodologies like historical comparisons; ethnographic,  demographic and statistical analyses, demonstrate its epistemology. Each chapter remains solidly founded in gender theory while making significant innovative contributions to the overall field.  .
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика social sciences.
9 (RLIN) 303016
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Developmental psychology.
9 (RLIN) 566366
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Sciences.
9 (RLIN) 303016
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Gender Studies.
9 (RLIN) 307131
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Sociology, general.
9 (RLIN) 411015
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Farris, D. Nicole.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455793
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Davis, Mary Ann.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455794
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Compton, D'Lane R.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455795
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-8718-5">http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-8718-5</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 404290

No items available.