Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Trust and School Life (Record no. 403662)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04920nam a22004815i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000546442
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922083455.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 ne | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9789401780148
-- 978-94-017-8014-8
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-94-017-8014-8
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000546442
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HM401-1281
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JHB
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории SOC026000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 301
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Trust and School Life
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия The Role of Trust for Learning, Teaching, Leading, and Bridging /
Ответственность edited by Dimitri Van Maele, Patrick B. Forsyth, Mieke Van Houtte.
260 ## - Выходные данные
Место издания Dordrecht :
Издательство Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем VIII, 352 p. 16 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1: Introduction -- PART I: TRUST AND LEARNING -- Chapter 2: Trust in Elementary and Secondary Urban Schools: A Pathway for Student Success and College Ambition; Barbara Schneider, Justina Judy, Christina Mazuca and Michael Broda -- Chapter 3: The Interconnectivity of Trust in Schools; Megan Tschannen-Moran -- Chapter 4: Organizational Predictability, the School Principal and Achievement; Patrick B. Forsyth and Curt M. Adams -- Chapter 5: Teacher Trust in the Principal: Factor Structure and Effects; Monixa Makiewicz and Douglas Mitchell -- PART II: TRUST AND TEACHING -- Chapter 6: The Effects of Standards Based School Accountability on Teacher Burnout and Trust Relationships: A Longitudinal Analysis; Anthony Gary Dworkin and Pamela F. Tobe -- Chapter 7: Trust at Ground Zero: Trust and Collaboration within the Professional Learning Community; Pamela R. Hallam, Shannon K. Dulaney, Julie M. Hite and Hank R. Smith -- Chapter 8: Teacher Trust in Students and the Organizational School Context: The Role of Student Culture and Teachability Perceptions; Dimitri Van Maele and Mieke Van Houtte -- Chapter 9: Mentoring, Trust and Teacher Efficacy: A Powerful Force for New Teacher Induction; Serafino M. Celano and Roxanne M. Mitchell -- PART III: TRUST AND LEADING -- Chapter 10: Linking Social Networks and Trust at Multiple Levels: Examining Dutch Elementary Schools; Nienke M. Moolenaar, Sjoerd Karsten, Peter J.C. Sleegers and Alan J. Daly -- Chapter 11: Trust, Control and Comprehensive School Reform: Investigating Growth in Teacher-Teacher Relational Trust in Success for All Schools; Timothy G. Ford -- Chapter 12: Principal Influence and Faculty Trust: An Analysis of Teacher Perceptions in Middle Schools; Page A. Smith and Adrian A. Flores. PART IV: TRUST AND BRIDGING -- Chapter 13: The Principal Connection: Trust and Innovative Climate in a Network of Reform; Alan J. Daly, Yi-Hwa Liou and Nienke M. Moolenaar -- Chapter 14: Trust in Districts: The Role of Relationships in Policymaking for School Improvement; Julie Reed Kockanek and Matthew Clifford -- Chapter 15: Teachers’ Trust in Knowledge Sources for Continuing Professional Development: Investigating Trust and Trustworthiness in School Systems; Wieland Wermke.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book samples recent and emerging trust research in education including an array of conceptual approaches, measurement innovations, and explored determinants and outcomes of trust. The collection of pathways explores the phenomenon of trust and establishes the significance of trust relationships in school life. It emboldens the claim that trust merits continued attention of both scholars and practitioners because of the role it plays in the production of equity and excellence. Divided into four parts, the book explores trust under the rubrics of learning, teaching, leading and bridging. The book proposes a variety of directions for future research. These include the simultaneous investigation of trust from the prospectives of various  trusters, and at both the individual and group levels, longitudinal research designs, and an elaboration of methods.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика social sciences.
9 (RLIN) 303016
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational psychology.
9 (RLIN) 346249
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Developmental psychology.
9 (RLIN) 566366
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Sciences.
9 (RLIN) 303016
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Sociology, general.
9 (RLIN) 411015
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Psychology.
9 (RLIN) 346249
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Child and School Psychology.
9 (RLIN) 566374
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Van Maele, Dimitri.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 454608
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Forsyth, Patrick B.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 454609
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Van Houtte, Mieke.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 454610
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-8014-8">http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-8014-8</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 403662

No items available.