Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Self-Study in Physical Education Teacher Education (Record no. 401093)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04807nam a22004695i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000543052
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082649.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319056630
-- 978-3-319-05663-0
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-05663-0
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000543052
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB1024.2-1050.75
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB1705-2286
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNMT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU046000
Источник кода bisacsh
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU024000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 370.711
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Self-Study in Physical Education Teacher Education
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Exploring the interplay of practice and scholarship /
Ответственность edited by Alan Ovens, Tim Fletcher.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XIII, 192 p.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Self-Study of Teaching and Teacher Education Practices,
ISSN серии 1875-3620 ;
№ тома 13
505 0# - Примечание о содержании
Содержание SECTION 1: CONSIDERING SELF-STUDY IN, THROUGH, AND FOR PHYSICAL EDUCATION -- 1 Doing self-study: The art of turning inquiry on yourself, Alan Ovens and Tim Fletcher -- 2 Bringing the physical into self-study research, Rachel Forgasz -- 3 Self-study as professional development: Some reflections from experience, Karl Attard -- SECTION 2: EXPLORING THE INTERPLAY OF PHYSICAL EDUCATION PRACTICE AND SCHOLARSHIP -- 4 Becoming a teacher educator: Legitimate participation and the reflexivity of being situated, Ann MacPhail -- 5 Learning to ride a horse as a visceral route to reflecting on my teacher education practices, Dawn Garbett -- 6 Through the looking glass: Distortions of self and context in teacher education, Ashley Casey -- 7 Disturbing practice in teacher education through peer teaching, Alan Ovens -- 8 (De)Reconstructing myself: A journey of critical scholarship in physical education teacher education, Erin Cameron -- 9 Scaling up SSTEP in PETE: Possibilities and precautions, Michael W. Metzler -- 10 On shaky ground: Exploring shifting conceptualizations of knowledge and learning through self-study, Judy Bruce -- 11 The calm before the storm: An auto ethnographic self-study of a physical education teacher educator, Trent D. Brown -- SECTION 3: REFLECTING ON THE POSSIBILITIES OF SELF-STUDY IN PHYSICAL EDUCATION -- 12 Reading self-study in/for physical education: Revisiting the zeitgeist of reflection, Richard Tinning -- 13 Where we go from here: Developing pedagogies for PETE and the use of self-study in physical education and teacher education, Mary O’Sullivan -- 14 Reflecting on the possibilities of self-study for physical education, Tim Fletcher and Alan Ovens.
520 ## - Аннотация
Аннотация In this in-depth examination of self-study as a research methodology, an international selection of physical education scholars share their ideas and experiences and consider the value of self-study as a vector for highlighting the emerging conflicts, dilemmas, and debates currently developing in teaching and teacher education pedagogies. A vital new addition to Springer’s series Self-Study of Teacher Education Practices, the volume is divided into three sections assessing the significance of the approach itself, offering detailed subject-relevant case studies, and exploring the nuances and controversies attending the evolution of the methodology. The contributors show how self-study enables reflexivity in pedagogical practice, a notable lacuna in current critical research, and at the same time they make the technique accessible to scholars of physical education wanting a practicable introduction to the subject. The analysis also explores the implications of applying self-study to pedagogy itself, to the curriculum, and to human movement and educational practice more generally. By embracing more organic, emergent notions of research practice and learning, the book achieves a broader and more inclusive survey of pedagogical work in physical education teacher education that fully acknowledges the complexities of the field.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Teaching and Teacher Education.
9 (RLIN) 316041
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Ovens, Alan.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 450027
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Fletcher, Tim.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 450028
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Self-Study of Teaching and Teacher Education Practices,
9 (RLIN) 312694
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05663-0">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05663-0</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 401093

No items available.