Normal view
MARC view
Networking of Theories as a Research Practice in Mathematics Education (Record no. 400699)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 05697nam a22005055i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000542978 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922082536.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319053899 |
-- | 978-3-319-05389-9 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-05389-9 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000542978 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LC8-6691 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JNU |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | PB |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU029010 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 370 |
Номер издания | 23 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Networking of Theories as a Research Practice in Mathematics Education |
Физический носитель | electronic resource |
Ответственность | edited by Angelika Bikner-Ahsbahs, Susanne Prediger. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XII, 329 p. 124 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | Advances in Mathematics Education, |
ISSN серии | 1869-4918 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | PART A: Introduction -- Chapter 0: Susanne Prediger & Angelika Bikner-Ahsbahs: Preface -- Chapter 1: Angelika Bikner-Ahsbahs, Susanne Prediger, Michèle Artigue, Ferdinando Arzarello, Marianna Bosch, Tommy Dreyfus, Stefan Halverscheid, Mariam Haspekian, Ivy Kidron, Alexander Meyer, Cristina Sabena, & Ingolf Schäfer: Starting points for dealing with the diversity of theory -- Chapter 2: Cristina Sabena: Description of the data: Introducing the session of Ciro, Gabriele and the exponential function -- PART B: Diversity of theories -- Chapter 3: Ferdinando Arzarello & Cristina Sabena: Introduction to the approach of Action, Production and Communication (APC) -- Chapter 4: Michèle Artigue & Mariam Haspekian & Agnes Lenfant: Introduction to the Theory of Didactical Situations (TDS) -- Chapter 5: Marianna Bosch & Josep Gascon: Introduction to the Anthropological Theory of the Didactic (ATD) -- Chapter 6: Tommy Dreyfus & Ivy Kidron: Introduction to Abstraction in Context (AiC) -- Chapter 7: Angelika Bikner-Ahsbahs & Stefan Halverscheid: Introduction to the Theory of Interest-Dense Situations (IDS) -- PART C: Case studies of Networking -- Chapter 8: Susanne Prediger & Angelika Bikner-Ahsbahs: Introduction to networking: Networking strategies and their background -- Chapter 9: Tommy Dreyfus, Cristina Sabena, Ivy Kidron, Ferdinando Arzarello: The Epistemic Role of Gestures – A case study on networking of APC and AiC -- Chapter 10: Ivy Kidron, Michele Artigue, Marianna Bosch, Tommy Dreyfus, Mariam Haspekian: Context, milieu and media-milieu dialectic - A case study on networking of AiC, TDS, and ATD -- Chapter 11: Cristina Sabena, Ferdinando Arzarello, Angelika Bikner-Ahsbahs, Ingolf Schäfer: The epistemological gap - A case study on networking of APC and IDS -- CHAPTER 12 Angelika Bikner-Ahsbahs, Michèle Artigue & Mariam Haspekian: Topaze Effect - A case study on networking of IDS and TDS -- PART D: Reflections -- Chapter 13: Stefan Halverscheid: Beyond the official academic stage – Dialogical intermezzo -- Chapter 14: Angelika Bikner-Ahsbahs & Susanne Prediger: Networking as research practices : methodological lessons learnt from the case studies -- Chapter 15: Michèle Artigue & Marianna Bosch: Reflection on Networking through the praxeological lens -- Chapter 16: Kenneth Ruthven: From networked theories to modular tools? -- Chapter 17: Luis Radford: Theories and their networking - A Heideggerian commentary -- Appendix -- Index. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | How can we deal with the diversity of theories in mathematics education? This was the main question that led the authors of this book to found the Networking Theories Group. Starting from the shared assumption that the existence of different theories is a resource for mathematics education research, the authors have explored the possibilities of interactions between theories, such as contrasting, coordinating, and locally integrating them. The book explains and illustrates what it means to network theories; it presents networking as a challenging but fruitful research practice and shows how the Group dealt with this challenge considering five theoretical approaches, namely the approach of Action, Production, and Communication (APC), the Theory of Didactical Situations (TDS), the Anthropological Theory of the Didactic (ATD), the approach of Abstraction in Context (AiC), and the Theory of Interest-Dense Situations (IDS). A synthetic presentation of each theory and their connections shows how the activity of networking generates questions at the theoretical, methodological and practical levels and how the work on these questions leads to both theoretical and practical progress. The core of the book consists of four new networking case studies which illustrate what exactly can be gained by this approach and what kind of difficulties might arise. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Genetic epistemology. |
9 (RLIN) | 308029 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | mathematics. |
9 (RLIN) | 566183 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Mathematics Education. |
9 (RLIN) | 303219 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Epistemology. |
9 (RLIN) | 308030 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | International and Comparative Education. |
9 (RLIN) | 314990 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Bikner-Ahsbahs, Angelika. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 449371 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Prediger, Susanne. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 449372 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | Advances in Mathematics Education, |
9 (RLIN) | 449065 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 400699 |
No items available.