Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Networking of Theories as a Research Practice in Mathematics Education (Record no. 400699)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 05697nam a22005055i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000542978
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082536.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319053899
-- 978-3-319-05389-9
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-05389-9
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000542978
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNU
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории PB
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU029010
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 370
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Networking of Theories as a Research Practice in Mathematics Education
Физический носитель electronic resource
Ответственность edited by Angelika Bikner-Ahsbahs, Susanne Prediger.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 329 p. 124 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Advances in Mathematics Education,
ISSN серии 1869-4918
505 0# - Примечание о содержании
Содержание PART A: Introduction -- Chapter 0: Susanne Prediger & Angelika Bikner-Ahsbahs: Preface -- Chapter 1: Angelika Bikner-Ahsbahs, Susanne Prediger, Michèle Artigue, Ferdinando Arzarello, Marianna Bosch, Tommy Dreyfus, Stefan Halverscheid, Mariam Haspekian, Ivy Kidron, Alexander Meyer, Cristina Sabena, & Ingolf Schäfer: Starting points for dealing with the diversity of theory -- Chapter 2: Cristina Sabena: Description of the data: Introducing the session of Ciro, Gabriele and the exponential function -- PART B: Diversity of theories -- Chapter 3: Ferdinando Arzarello & Cristina Sabena: Introduction to the approach of Action, Production and Communication (APC) -- Chapter 4: Michèle Artigue & Mariam Haspekian & Agnes Lenfant: Introduction to the Theory of Didactical Situations (TDS) -- Chapter 5: Marianna Bosch & Josep Gascon: Introduction to the Anthropological Theory of the Didactic (ATD) -- Chapter 6: Tommy Dreyfus & Ivy Kidron: Introduction to Abstraction in Context (AiC) -- Chapter 7: Angelika Bikner-Ahsbahs & Stefan Halverscheid: Introduction to the Theory of Interest-Dense Situations (IDS) -- PART C: Case studies of Networking -- Chapter 8: Susanne Prediger & Angelika Bikner-Ahsbahs: Introduction to networking: Networking strategies and their background -- Chapter 9: Tommy Dreyfus, Cristina Sabena, Ivy Kidron, Ferdinando Arzarello: The Epistemic Role of Gestures – A case study on networking of APC and AiC -- Chapter 10: Ivy Kidron, Michele Artigue, Marianna Bosch, Tommy Dreyfus, Mariam Haspekian: Context, milieu and media-milieu dialectic - A case study on networking of AiC, TDS, and ATD -- Chapter 11: Cristina Sabena, Ferdinando Arzarello, Angelika Bikner-Ahsbahs, Ingolf Schäfer: The epistemological gap - A case study on networking of APC and IDS -- CHAPTER 12  Angelika Bikner-Ahsbahs, Michèle Artigue & Mariam Haspekian: Topaze Effect - A case study on networking of IDS and TDS -- PART D: Reflections -- Chapter 13: Stefan Halverscheid: Beyond the official academic stage – Dialogical intermezzo -- Chapter 14: Angelika Bikner-Ahsbahs & Susanne Prediger: Networking as research practices : methodological lessons learnt from the case studies -- Chapter 15: Michèle Artigue & Marianna Bosch: Reflection on Networking through the praxeological lens -- Chapter 16: Kenneth Ruthven: From networked theories to modular tools? -- Chapter 17: Luis Radford: Theories and their networking - A Heideggerian commentary -- Appendix -- Index.
520 ## - Аннотация
Аннотация How can we deal with the diversity of theories in mathematics education? This was the main question that led the authors of this book to found the Networking Theories Group. Starting from the shared assumption that the existence of different theories is a resource for mathematics education research, the authors have explored the possibilities of interactions between theories, such as contrasting, coordinating, and locally integrating them.  The book explains and illustrates what it means to network theories; it presents networking as a challenging but fruitful research practice and shows how the Group dealt with this challenge considering five theoretical approaches, namely the approach of Action, Production, and Communication (APC), the Theory of Didactical Situations (TDS), the Anthropological Theory of the Didactic (ATD), the approach of Abstraction in Context (AiC), and the Theory of Interest-Dense Situations (IDS). A synthetic presentation of each theory and their connections shows how the activity of networking generates questions at the theoretical, methodological and practical levels and how the work on these questions leads to both theoretical and practical progress. The core of the book consists of four new networking case studies which illustrate what exactly can be gained by this approach and what kind of difficulties might arise.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Genetic epistemology.
9 (RLIN) 308029
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика mathematics.
9 (RLIN) 566183
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Mathematics Education.
9 (RLIN) 303219
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Epistemology.
9 (RLIN) 308030
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика International and Comparative Education.
9 (RLIN) 314990
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Bikner-Ahsbahs, Angelika.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 449371
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Prediger, Susanne.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 449372
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Advances in Mathematics Education,
9 (RLIN) 449065
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05389-9</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 400699

No items available.