Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

The Internal Structure of U. S. Consumption Expenditures (Record no. 399662)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03728nam a22004575i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000542246
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082220.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319022253
-- 978-3-319-02225-3
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-02225-3
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000542246
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HB71-74
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории KC
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории BUS069000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 330
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Taylor, Lester D.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 447553
245 14 - Заглавие
Заглавие The Internal Structure of U. S. Consumption Expenditures
Физический носитель electronic resource
Ответственность by Lester D. Taylor.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем X, 198 p. 70 illus., 69 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Preface -- A Different Way of Looking at Consumption Behavior -- Stability of The Internal Structure of Consumption Expenditures -- Stability of The Internal Structure of Consumption Expenditure II: Interpretation and Further Analyses -- Effects of A Change In Expenditures For One Good on Expenditures of Other Goods -- Background, Interpretation, and Speculation -- A Brief Look at Intra-Budget Coefficients by Quintiles of Consumption Expenditure -- Estimation of Price Elasticities With Data From The BLS Consumer Expenditure Surveys -- Summary, Conclusions, and Final Exercises -- Appendix 1 Data and Definitions -- Appendix 2 Distributions of Residuals and Differences In Expenditure and Budget-Share Coefficients -- Appendix 3 Data Used in Chapter 7 -- References -- Index.
520 ## - Аннотация
Аннотация Usually, when we consider the information that is given in a household budget survey, we do so in terms of expenditures for different goods and services and how these relate to income, prices, and socio demographic factors such as age, family size, and education. Allocation of expenditures amongst different categories of consumption is seen as being determined by tastes and preferences acting in conjunction with a constraint imposed by prices and income. The parameters thus obtained are obviously useful in analyzing the impact on consumption resulting from changes in income and prices (should the latter be available), but income and price elasticities, in themselves, say little about the internal structure of consumption spending. How expenditures for housing, transportation, and personal care to pick three standard categories of consumption spending – are related to expenditures for food, for example, has never been a direct focus of empirical study. This book focuses on these relationships and provides insight into consumer behavior that complements and goes beyond that given by conventional price and income elasticities, making it of interest to students as well as economists in both government and academia concerned with consumer behavior.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics.
9 (RLIN) 135154
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Endogenous growth (Economics).
9 (RLIN) 303001
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Macroeconomics.
9 (RLIN) 134212
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics/Management Science.
9 (RLIN) 247365
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics general.
9 (RLIN) 304498
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика economic growth.
9 (RLIN) 303003
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Macroeconomics/Monetary Economics.
9 (RLIN) 304957
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02225-3">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02225-3</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SBE
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 399662

No items available.