Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Entrepreneurship, Innovation and Economic Crisis (Record no. 399467)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 05148nam a22005175i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000542274
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082141.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319023847
-- 978-3-319-02384-7
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-02384-7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000542274
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HB615
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории KJH
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории BUS025000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 658.421
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Entrepreneurship, Innovation and Economic Crisis
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Lessons for Research, Policy and Practice /
Ответственность edited by Klaus Rüdiger, Marta Peris Ortiz, Alicia Blanco González.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XIII, 181 p. 14 illus., 7 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1 The value of discovery of opportunities and innovation for entrepreneurship in a context of crisis -- Chapter 2 Antecedents and consequences of export-entrepreneurial orientation in times of crisis -- Chapter 3 Effects of the 2008 crisis on the importance of innovation for start-ups -- Chapter 4 Is technological innovation and R&D enough? -- Chapter 5 Conditioning factors for entrepreneurship in the context of economic crisis -- Chapter 6 The role of innovation on the entrepreneurial function in an economic crisis context -- Chapter 7 Managing innovation during economic changes and crisis -- Chapter 8 Entrepreneurial orientation and ambidexterity: A good combination for firms against the crisis -- Chapter 9 Entrepreneurial risk without return? -- Chapter 10 The role of Social Capital in family firms to explain innovation capabilities in recession time -- Chapter 11 Women's Entrepreneurship: Conditional factors in times of crisis -- Chapter 12 Do we need innovative trust intermediaries in the digital economy? -- Chapter 13 The relationship between value co-creation and customer trust in the service provider -- Chapter 14 Young Entrepreneurers in culture, tourism, fashion and spots in recession time -- Chapter 15 Concept and practical impact of the Isoquant Scheme for service-innovations -- Chapter 16 Co-creation in a B2B market: potential effects in customer satisfaction and loyalty in time of crisis -- Chapter 17 How institutional context shape entrepreneurship and innovation in a context of economic crisis.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book looks at entrepreneurship and innovation as ways out of the economic crisis in Europe and other regions, and examines the main theoretical issues and practices related to this analysis. The volume addresses such questions as: From an institutional perspective, how do economic crisis conditions affect different types of entrepreneurs and entrepreneurship? Is it useful for public policymakers and entrepreneurs to understand the basic characteristics of entrepreneurial activity, relations between the institutional environment and entrepreneurship and among entrepreneurship, innovation and social change? Featuring case studies from several industries and countries, and a variety of methodological, theoretical, and empirical approaches, the authors build a compelling narrative on the dynamics of entrepreneurship and innovation as drivers of economic growth and organizational renewal. They demonstrate that the strategic and operational relationships that entrepreneurship creates within and outside the enterprise are a fundamental route for leading and mobilizing economic and social resources that permit innovation at the organizational level and in relationships with suppliers, customers, and other stakeholders -- in turn, enabling technological innovation, creating new revenue streams through new productive activities and new demand, and ultimately facilitating emergence from economic crisis. The authors consider social, gender, and generational aspects of entrepreneurship, as well as the institutional conditions necessary to promote entrepreneurial activity.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics.
9 (RLIN) 135154
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Endogenous growth (Economics).
9 (RLIN) 303001
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economic policy.
9 (RLIN) 76080
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Entrepreneurship.
9 (RLIN) 131114
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics/Management Science.
9 (RLIN) 247365
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Entrepreneurship.
9 (RLIN) 131114
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Innovation/Technology Management.
9 (RLIN) 411807
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика economic growth.
9 (RLIN) 303003
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика R & D/Technology Policy.
9 (RLIN) 303704
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economic Policy.
9 (RLIN) 76080
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Rüdiger, Klaus.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 447180
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Peris Ortiz, Marta.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 447181
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Blanco González, Alicia.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 447182
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02384-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02384-7</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SBE
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 399467

No items available.