Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Innovation and Marketing in the Pharmaceutical Industry (Record no. 399220)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 05636nam a22005055i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000540898
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082053.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781461478010
-- 978-1-4614-7801-0
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-1-4614-7801-0
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000540898
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HB71-74
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории K
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории BUS000000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 330
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Innovation and Marketing in the Pharmaceutical Industry
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Emerging Practices, Research, and Policies /
Ответственность edited by Min Ding, Jehoshua Eliashberg, Stefan Stremersch.
260 ## - Выходные данные
Место издания New York, NY :
Издательство Springer New York :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем VII, 768 p. 111 illus., 95 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии International Series in Quantitative Marketing,
ISSN серии 0923-6716 ;
№ тома 20
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1 The Pharmaceutical Industry: Specificity, Challenges and What You Can Learn from this Book -- Chapter 2 Innovation in the Pharmaceutical Industry: The Process of Drug Discovery and Development -- Chapter 3 Portfolio Management in New Drug Development -- Chapter 4 Grassroots Innovation: A Promising Innovation Paradigm for Pharmaceutical Companies -- Chapter 5 New Challenges in Alliance Portfolio Management -- Chapter 6 Evaluating the Impact of Treatment Effectiveness and Side Effects in Prescribing Choices -- Chapter 7 The Successful Launch and Diffusion of New Therapies -- Chapter 8 Pharmaceutical Lifecycle Extension Strategies -- Chapter 9 Patent Expiry and Pharmaceutical Market Opportunities at the Nexus of Pricing and Innovation Policy -- Chapter 10 Risk Assessment: The Consumer as an Intuitive Statistician -- Chapter 11 Efficacy Expectations and Adherence: Evidence of Consumer Biases and Heuristics in Pharmaceutical Marketing -- Chapter 12 Factors Affecting Adherence to Governmental Health Warnings and the Case of Over-the-Counter Cough and Cold Medications (OTC-CCM) in Children Under Two -- Chapter 13 Vaccine Marketing -- Chapter 14 Patient Empowerment: Consequences for Pharmaceutical Marketing and for the Patient-Physician Relationship -- Chapter 15  Leveraging Peer-to-Peer Networks in Pharmaceutical Marketing -- Chapter 16 Leveraging Social Media in the Pharmaceutical Industry -- Chapter 17 Understanding Sample Usage and Sampling as a Promotion Tool: State of Industry Practice and Current Research -- Chapter 18 Pharmaceutical Detailing Elasticities: A Meta-Analysis -- Chapter 19 Marketing Spending Models -- Chapter 20 Modeling the Effects of Promotional Efforts on Pharmaceutical Demand: What We Know and Challenges for the Future -- Chapter 21 Direct-to-Consumer Advertising of Pharmaceuticals: An Integrative Review -- Chapter 22 How DTCA Influences Prescription Pharmaceutical Markets -- Chapter 23 Spillovers and Other Externalities in Pharmaceutical Marketing -- Chapter 24 Closing the Marketing Strategy-Tactics Gap: An Institutional Theory Analysis of Pharmaceutical Value Chain.
520 ## - Аннотация
Аннотация The pharmaceutical industry is one of today’s most dynamic and complex industries, involving commercialization of cutting-edge scientific research, a huge web of stakeholders (from investors to doctors), multi-stage supply chains, fierce competition in the race to market, and a challenging regulatory environment.  The stakes are high, with each new product raising the prospect of spectacular success—or failure.  Worldwide revenues are approaching $1 trillion; in the U.S. alone, marketing for pharmaceutical products is, itself, a multi-billion dollar industry.  In this volume, the editors showcase contributions from experts around the world to capture the state of the art in research, analysis, and practice, and covering the full spectrum of topics relating to innovation and marketing, including R&D, promotion, pricing, branding, competitive strategy, and portfolio management.  Chapters include such features as: ·         An extensive  literature review, including coverage of research from fields other than marketing ·         an overview of how practitioners have addressed the topic ·         introduction of relevant analytical tools, such as statistics and ethnographic studies ·         suggestions for further research by scholars and students   The result is a comprehensive, state-of-the-art resource that will be of interest to researchers, policymakers, and practitioners, alike.  .
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics.
9 (RLIN) 135154
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Pharmaceutical technology.
9 (RLIN) 410704
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics/Management Science.
9 (RLIN) 247365
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics/Management Science, general.
9 (RLIN) 304660
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Pharmaceutical Sciences/Technology.
9 (RLIN) 329108
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика R & D/Technology Policy.
9 (RLIN) 303704
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Finance/Investment/Banking.
9 (RLIN) 416068
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Ding, Min.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 446720
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Eliashberg, Jehoshua.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 308480
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Stremersch, Stefan.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 446721
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие International Series in Quantitative Marketing,
9 (RLIN) 308481
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-7801-0">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-7801-0</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SBE
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 399220

No items available.