Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Handbook of Early Intervention for Autism Spectrum Disorders (Record no. 398906)

000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 05780nam a22006135i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000541477
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922081956.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781493904013
-- 978-1-4939-0401-3
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-1-4939-0401-3
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000541477
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс BF721-723
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JMC
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории PSY004000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 155.4
Номер издания 23
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 155.424
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Handbook of Early Intervention for Autism Spectrum Disorders
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Research, Policy, and Practice /
Ответственность edited by Jonathan Tarbox, Dennis R. Dixon, Peter Sturmey, Johnny L. Matson.
260 ## - Выходные данные
Место издания New York, NY :
Издательство Springer New York :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XXIII, 653 p. 25 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Autism and Child Psychopathology Series,
ISSN серии 2192-922X
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Part 1: Diagnosis and Background -- 1. Evolution of Autism: From Kanner to the DSM-V -- 2. Autism Spectrum Disorders: Several Disorders on a Continuum or One? -- 3. Related Disorders -- 4. Assessment of the Core Features of ASD -- 5. Measures Used to Screen and Diagnose ASD in Young Children -- 6. Psychological Theories of Childhood Autism -- 7. Family Adaptation to a Diagnosis of Autism Spectrum Disorder -- Part 2: Intervention -- 8. Ethical Issues in Early Intervention -- 9. Economics of Autism Spectrum Disorders -- 10. Designing Curriculum Programs for Children with Autism -- 11. Reinforcement Arrangements for Learners with Autism Spectrum Disorder -- 12. Discrete Trial Teaching and Discrimination Training -- 13. Natural Environment Training -- 14. Picture Activity Schedules -- 15. Use of Visual Supports with Young Children with Autism Spectrum Disorders -- 16. Teaching Verbal Behavior to Children with Autism Spectrum Disorders -- 17. Social Skills and Play in Children with Autism -- 18. Teaching Cognitive Skills to Children with Autism -- 19. Teaching Independent Living Skills to Children with ASD -- 20. Developmental Approaches -- 21. Recovery and Prevention -- 22. Mainstream Education for Children with Autism Spectrum Disorders -- 23. Controversial Treatments for Autism Spectrum Disorders -- 24. Families of Children with Autism Spectrum Disorders -- 25. Management of General Medical Conditions -- 26. Behavioral Disorders in Young Children with Autism Spectrum Disorder -- 27. Mental Health Disorders in Young Children with Autism Spectrum Disorders -- 28. Training and Supporting Caregivers in Evidence-Based Practices -- 29. Multicultural and Minority Issues.
520 ## - Аннотация
Аннотация Current rates of autism diagnoses have been cause for concern and research as well as rumor and misinformation. Important questions surround the condition: how early can an accurate diagnosis be made? At what age should intervention start? How can parents recognize warning signs? And what causes autism in the first place? There are no easy answers, but the Handbook of Early Intervention for Autism Spectrum Disorders gives researchers, practitioners, and academics the science and guidance to better understand and intervene. Background chapters survey the history of professional understanding of the disorders and the ongoing debate over autism as a single entity or a continuum. Chapters on best methods in screening, assessment, and diagnosis reflect the transition between the DSM-V and older diagnostic criteria. And at the heart of the book, the intervention section ranges from evidence-based strategies for developing core skills to ethical concerns, cultural considerations, and controversial treatments. Included in the Handbook's broad-based coverage: Designing curriculum programs for children with autism spectrum disorders (ASD). Mainstream education for children with ASD. Teaching independent living skills to children with ASD. Social skills and play. Behavioral and mental health disorders in children with ASD. Training and supporting caregivers in evidence-based practices. Teaching cognitive skills to children with ASD. The Handbook of Early Intervention for Autism Spectrum Disorders is a comprehensive reference for researchers, professors, and graduate students as well as clinicians and other scientist-practitioners in clinical child and school psychology, child and adolescent psychiatry, social work, rehabilitation, special education, and pediatric medicine.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Philosophy (General).
9 (RLIN) 566367
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Family medicine.
9 (RLIN) 265967
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Psychiatry.
9 (RLIN) 566321
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Rehabilitation.
9 (RLIN) 304870
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational psychology.
9 (RLIN) 346249
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика social work.
9 (RLIN) 566388
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Developmental psychology.
9 (RLIN) 566366
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика psychology.
9 (RLIN) 296131
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Child and School Psychology.
9 (RLIN) 566374
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Psychiatry.
9 (RLIN) 566321
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Work.
9 (RLIN) 566389
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Rehabilitation Medicine.
9 (RLIN) 304872
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Psychology.
9 (RLIN) 346249
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика General Practice / Family Medicine.
9 (RLIN) 265975
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Tarbox, Jonathan.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 446224
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Dixon, Dennis R.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 446225
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Sturmey, Peter.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 446226
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Matson, Johnny L.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 567357
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Autism and Child Psychopathology Series,
9 (RLIN) 446139
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-0401-3">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-0401-3</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-BHS
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 398906

No items available.