Normal view
MARC view
Cross-cultural investigation into cognitive underpinnings of individual differences in early arithmetic (Record no. 388768)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02826nab a2200433 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000527691 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20231030150516.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 181202|2014 enk s a eng dd |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1111/desc.12204 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000527691 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Cross-cultural investigation into cognitive underpinnings of individual differences in early arithmetic |
Ответственность | M. Rodic, X. Zhou, T. Tikhomirova [et.al.] |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | The present study evaluated 626 5–7-year-old children in the UK, China, Russia, and Kyrgyzstan on a cognitive test battery measuring: (1) general skills; (2) non-symbolic number sense; (3) symbolic number understanding; (4) simple arithmetic – operating with numbers; and (5) familiarity with numbers. Although most inter-population differences were small, 13% of the variance in arithmetic skills could be explained by the sample, replicating the pattern, previously found with older children in PISA. Furthermore, the same cognitive skills were related to early arithmetic in these diverse populations. Only understanding of symbolic number explained variation in mathematical performance in all samples. We discuss the results in terms of potential influences of socio-demographic, linguistic and genetic factors on individual differences in mathematics. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | кросс-культурные исследования |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | индивидуальные различия |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | дети |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | арифметика |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 879358 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Rodic, Maja |
9 (RLIN) | 220849 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Tikhomirova, Tatiana N |
9 (RLIN) | 99781 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Wei, Wei |
9 (RLIN) | 439217 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Malykh, Sergey B. |
9 (RLIN) | 94225 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Ismatullina, Viсtoria I. |
9 (RLIN) | 106023 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Sabirova, Elena |
9 (RLIN) | 439218 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Davidova, Yulia |
9 (RLIN) | 439219 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Tosto, Maria Grazia |
9 (RLIN) | 297057 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Lemelin, Jean-Pascal |
9 (RLIN) | 439220 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Zhou, Xinlin |
9 (RLIN) | 439221 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Kovas, Yulia V. |
9 (RLIN) | 99181 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | Томский государственный университет |
Другие уровни | Факультет психологии |
-- | Кафедра генетической и клинической психологии |
9 (RLIN) | 74812 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | Томский государственный университет |
Другие уровни | Факультет психологии |
-- | Научные подразделения ФП |
9 (RLIN) | 107055 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Developmental science |
Место и дата издания | 2014 |
Прочая информация | Vol. 18, № 1. P. 165-174 |
ISSN | 1363-755X |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000527691">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000527691</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 388768 |
No items available.